ח"כ שמחה רוטמן המשמש גם כחבר בוועדה לבחירת שופטים התייחס בחשבון הפייסבוק שלו לבחירת ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון על ידי הוועדה למינוי שופטים וכתב בין היתר: "בית המשפט העליון חולה במחלה קשה. חוסר האמון בו שהולך ומתגבר, הוא רק הסימפטום של המחלה".

היום (ראשון), שוחח ח"כ רוטמן עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס לדברים: "נראה שהולכת להיות עסקה שהיא לא טובה. התחיל מהלך לפני כמה שנים מתוך איזושהי תפיסה שבית המשפט העליון הלך למקום היפר אקטיבי, מתערב בחקיקה ללא סמכות, מתערב בחוקי יסוד, פוסל יוזמות חשובות של הממשלה והכנסת, פוגע ביכולת שלנו להגן על הגבולות שלנו - כדי לתקן את הדבר הזה".



"יש בעצם שתי דרכים – דרך אחת, שניתן לכנות אותה ה-D9, כל מיני דרכים שהן יותר קיצוניות, והיה מסלול שני, שהוא מסלול יותר נכון, ואותו הובילה שרת המשפטים דאז איילת שקד, לבוא ולהגיד, 'אנחנו רוצים למנות באופן הדרגתי שופטים יותר שמרניים, יותר לאומיים, ונעשה את זה בשיטת צעד אחר צעד'. הדבר הזה בעיניי הוא יותר נכון, ומה שקורה עכשיו זו נסיגה רבתית מהדבר הזה", הוסיף.

עוד אמר כי "זה לא דיל טוב. בזמן כהונת איילת שקד, היו שישה מינויים, מתוכם, היו שלושה מינויים שהיו שמרנים, מובהקים, בולטים, והיו שלושה מינויים שהיו אמצע וכד'. עכשיו התהפכה הקערה. המינויים הכביכול פרוגרסיביים, של האקטיביזם, הם בולטים, הם מובהקים, והמינויים שהם אמורים להיות של הימין השמרני".

"הם לא שמרניים, מעולם לא הביעו בשום נושא שקורע את העולם המשפטי בין שמרני לאקטיביסטי, בין מרוסן לפרוגרסיבי, מעולם לא הציבו את עצמם באף צד בוויכוח הזה, ובמקרים הבודדים שהם כן מציבים את עצמם באיזשהו צד, הם דווקא הציבו את עצמם בצד הנוטה לכיוון האקטיביסטי", טען.

בהתייחסו לרשימת המועמדים אמר ח"כ רוטמן: "כאשר ניל הנדל מונה לתפקידו, כל האנשים שאמרו, 'הנה מינינו שמרן, מינינו דתי'. ניל הנדל היה אחד מגדולי האקטיביסטים בביהמ"ש העליון, למרות שהוא אמנם על טיקט כביכול של ימין שמרני דתי. השופט אדמונד לוי, למרות שהוא היה איש ימין, אפילו ליכודניק, בעיניי הוא היה שופט אקטיביסטי. הוא ביטל את חוק ההתנתקות, ואני חושב שהוא לא צדק בזה שהוא עשה את זה. ההבנה כאילו ימין שווה שמרן, היא הבנה שגויה של מושג השמרנות השיפוטית".

"אני מסתכל על הרשימה, בסבב הראשון היו 24 מועמדים, בסבב השני עכשיו, הוסיפו עוד שישה מועמדים. אני מסתכל בכל רשימה, שליש מהרשימה, אם הם היו מתמנים, הייתי שמח. השאלה שצריכים לשאול את עצמם גדעון סער ואיילת שקד, היא איך יכול להיות שמתוך 30 מועמדים, השליש השמרני של 10 מועמדים, שכל אחד מהם היה עונה איכשהו, אפילו בדוחק לתקן שמרני, אף אחד מאותו שליש לא נכנס. למה זה קרה? בגלל שנשיאת העליון חיות לקחה את כל המועמדים השמרניים ואמרה, 'זה לא, זה לא, זה לא'", הוסיף.

בסיום עקץ את נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, זאת לאור העימות המילולי עם ח"כ אמסלם ואמר: "אנשי ימין הלכו והקימו קואליציה עם אסתר חיות בוועדה לבחירת שופטים. זה מה שקרה. אולי צריך להביא בקבוק ערק לוועדה לבחירת שופטים, ואז הבחירה תהיה קצת שונה. אנחנו צריכים בית משפט שמרני, וזה לא עניין של ימין ושמאל. אם לא יהיה לנו בית משפט שמרני במדינת ישראל, לא יהיה לנו בית משפט וזה דבר מאוד מפחיד ומאוד מסוכן.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103