פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד טומי טשלה בן ה-30 ודוד בלאי בן ה-25 מרחובות, בגין הרצח של משה אלמיהו ז"ל בתחילת החודש, במסעדת עזרא ובניו שבאזור

על פי כתב האישום, השניים הגיעו למסעדה בשעות הערב המוקדמות, כשהם מלווים במספר חברים. במקביל, גם המנוח הגיע למסעדה עם חבריו, כעבור דקות, במהלך מפגש אקראי בין הנאשמים למנוח, התגלע ויכוח בין טשלה למנוח, שסירב לברכו לשלום. הדבר הוביל לויכוח בין השניים, במהלכו קילל טשלה את המנוח ואיים עליו "אתה לא יוצא מפה היום" (או מילים בעלות משמעות דומה). בלאי שנכח במקום הבחין במתרחש.

במהלך הוויכוח, חבריו של טשלה ניסו להרגיעו, ואלמיהו ז"ל אף ניסה לדבר אל ליבו. עם זאת, טשלה הורה למנוח להתלוות עמו אל מחוץ למסעדה "לדבר בחוץ...ויהיה בסדר". המנוח טען כי אינו מעוניין להתלוות אליו, אז טשלה אחז בגופו והובילו אל עבר היציאה של המסעדה, תוך שבלאי מתלווה אליהם. לאחר דין ודברים בין השלושה, סימן טשלה עם ראשו לבלאי, אשר שלף סכין שנשא על גופו מבעוד מועד, ודקר את המנוח שש דקירות, אחת מהן בלבו, אשר הביאו למותו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נכתב כי "המשיבים ביצעו את המעשה בכניסה למסעדה הומה אנשים, בערב שבת, בלא מפריע, כאשר מורא החוק אינו חל עליהם, ואינם חוששים מנוכחותם של אחרים בסמיכות. תעוזתם של המשיבים ניכרת גם בהתנהגותם 'שוות הנפש' מיד לאחר דקירת הנאשם, בעת שהמנוח התמוטט במשחקייה של המסעדה, למול עיניהם של ילדים ועוברי אורח, ואלו חולפים על פניו, ללא מפריע".

"זאת ועוד, מיד לאחר אירוע הדקירה, ניגש משיב 1 אל חבריו של המנוח, ומבהיר להם כי חברם נדקר בחוץ, ומשם ממשיך ומתיישב לשולחן האוכל. התנהגותו של משיב 1 כמתואר לעיל מצביעה על מי שאינו ירא את החוק ואינו חושש מהשלכות התנהגותו", נכתב עוד.