פרסום ראשון: תלונה נוספת נגד הסייעת במעון אמונה בפתח תקווה. שעות אחדות לאחר שנחשף במעריב דבר מעצרה של הסייעת רחל בראנץ, ממעון "אמונה" בעיר, ניגש אמש אב לפעוט באותו מעון בפתח תקווה, והגיש תלונה נוספת, שנייה במספר, נגדה. מעצרה הוארך היום (חמישי) בחמישה ימים.

נציג המשטרה טען בדיון כי מדובר עד כה ב-14 מקרים המיוחסים לסייעת, אותם ביצעה כלפי שבעה ילדים, לפי החשד, וזאת מתוך צפייה ב-10 ימים בלבד מה-DVR, מה שמצביע אולי על פרשה קשה נוספת שהתרחשה ברשת "אמונה" בפתח תקווה. 

לדברי נציג המשטרה, "מדובר במקרה חמור בו החשודה שעובדת כסייעת בגן ילדים פעלה באלימות כלפי ילדים קטנים. קיבלנו צילומים מהגן. היחידה החוקרת צפתה עד כה בתשעה ימים והחשודה נצפתה ב-14 אירועי אלימות כלפי שבעה ילדים. היא דוחפת אותם למזרן בצורה אגרסיבית, יש אירוע שהיא מרימה ילד כמו בובה ומטיחה אותו על המזרן. יש מקרה שהיא נותנת מכה בפנים לילד והוא שוכב והיא לא מתייחסת אליו. היא מודה ואומרת שעשתה זאת בהיסח הדעת".

תחנת משטרה פתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
תחנת משטרה פתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

נציג המשטרה אף הציג סרטונים לשופט, שקבע בהחלטתו: "לחשודה מיוחסים מעשי התעללות בחסרי ישע. עיון בחומר החקירה מלמד שקיים חשד סביר נגד החשודה. בא כוח החשודה טען לפני שניתן להסתפק במעצר בית, אולם איני סבור כך".

בשיחה עם מעריב סיפר האב: "כבר לפני כחודשיים הבן שלי בן השנתיים פנה אליי ואמר לי: 'אבא, (שם הסייעת) איה'. הגעתי למקום וזה כנראה הלחיץ את הבן שלי. ניגשתי מיד למעון, פניתי לגננת והתרעתי בפניה שתבצע בדיקה במצלמות בטרם אתלונן במשטרה, תוך שאני מספר לה את מה שאמר לי בני. אמרתי לה שאני לא מעוניין לחרוץ גורלות, ואני לא מההורים שממהרים להתלונן, אבל אני בהחלט מודיע שאני דורש בדיקה מצידה. 'אם לא תמצאי כלום, הכל ינוח על מקומו בשלום. אם תמצאי משהו, אני הופך לך את המעון', אמרתי. בחלוף כשבוע היא פנתה אל רעייתי והבהירה לה חד משמעית שעשתה בדיקה יסודית. 'אתם יכולים לסמוך עליי, הסייעת המדוברת לא עשתה דבר וחצי דבר', אמרה לנו. צריך להבין שהסייעת שנעצרה אתמול היא הסייעת האישית של הבן שלי. היא צמודה לקבוצת הגיל שלו. ברגע שהגננת אמרה לי את זה כמובן שנרגענו, אולם עתה, עם חשיפת המקרה במעריב, הגוף שלי רעד. אני פוחד שמא יתברר שגם בני נפל קורבן למעשים מגונים. היה לי ברור שאגיש תלונה במשטרה, וכך עשיתי".

כפי שפרסמנו, הסייעת נעצרה לאחר כשבוע של חקירה, במהלכה בחנו חוקרי משטרת פתח תקווה סרטונים בהם צפו במכשיר ה-DVR שנאסף מאותו מעון כבר לפני כשבוע. 

נציין כי תחילה הוגשה תלונה במשטרה על ידי אמו של פעוט כנגד סייעת אחרת במעון. בעקבות התלונה, הגיעו חוקרי המשטרה למעון וגבו עדויות, אספו את מכשיר ה-DVR וחזרו לתחנה בניסיון להתחקות אחר המתרחש במעון בסמוך לאותה תקופה. במקביל, הנהלת "אמונה" פעלה כנגד הסייעת שנגדה הוגשה התלונה, והחליטה לסיים את פעילותה במעון. 

אלא, שבמשטרה נחשפו פרטים אחרים, חדשים, ואולי חמורים עוד יותר. במהלך הצפייה באותם סרטונים צפו השוטרים בשורת מעשי התעללות ופגיעה בקטינים על ידי סייעת אחרת. בעקבות הממצאים בוצע מעצרה של אותה סייעת אתמול בשעות אחר הצהריים, והיא הובאה לחקירה, כאשר התלונה הנוספת מחזקת את החשד נגדה.  

נציג המשטרה ניסה להגיע לסיכום עם פרקליטה, אולם זה מכחיש את הטענות גד מרשתו. הוא טוען שמדובר בשלושה סרטונים בלבד, לכאורה, שבו היא נראית כמי שמניחה את הילדים. זאת, בניגוד לעמדת משטרה שטוענת שמדובר במספר ילדים ובמספר הזדמנויות, וכי אין מדובר בהנחה אלא בהטחה ועבירות נוספות. בניגוד לאירועים הקודמים, הפעם הגיעה הסייעת לבית המשפט, והדיון מתקיים בנוכחותה.

בתוך כך, הורים לילדים במעון עדיין מתקשים לעכל את חשיפת האירוע. "אנחנו קבוצת הורים שחלקם במחזור השני או השלישי באותו מעון, פשוט בהלם. לא יודעים מה קורה בכלל ולא מעודכנים בפרטים. אנחנו רוצים לשמוע מה החשדות והעובדות כדי להבין יותר. עצם הפרשה קשה עבורנו, אנחנו מקווים שלא נקלענו לסיפור עגום, כפי שנחשפנו אליו לאחרונה במלון הלולי של אורלי. רוצים להאמין שאנחנו לא שם", אומר אחד ההורים, שמוסיף ומציין: "גיסתי חייגה אליי אתמול ושאלה אם אני מכיר את השמועה שמתחוללת. מיד שלחתי הודעות, ניסיתי להתקשר לגננת ולסייעות במעון, שהחלו לגמגם בתשובה שלהן. הבנתי שמשהו לא טוב קורה. יותר מאוחר שלחתי לה הודעה וקיבלתי תשובה שאכן מדובר במעון שלנו. אני עדיין רוצה ללמוד את הפרטים". 

אם אחרת מוסיפה: "פתאום אני מתחילה לערער בבקרים שהילדה לא רצתה להיכנס לגן ובכתה. אני שומעת כאן הורים שמספרים על אירועים דומים, וברגע שהגיעו עם ילדיהם למעון הילדים פשוט בכו. כל אחד השליך וייחס את זה לדברים שקרו לו באותו זמן סביב המשפחה שלו, ביתו הפרטי ומקום העבודה שלו. יש לי סוג של נקיפות מצפון כרגע, אבל אני עדיין רוצה לדעת מה באמת קרה".