תלמידים ואנשי זק"א צפויים להעיד היום (שלישי) במשפטו של רומן זדורוב, המואשם ברצח תאיר ראדה ז"ל בדצמבר 2006. ובינתיים כל דיון מייצר כותרות. אתמול העידו אנשי המכון לרפואה משפטית וחבר של א"ק, שלימים נחשפה כאולה קרבצ'נקו.

זדורוב נכנס למשפטו החוזר. שלומי גבאי, וואלה!

אנשי הרפואה המשפטית לא נתנו שקט לתביעה, כאשר אפילו התובעת בתיק טענה כי אחד מאנשי המכון, ד"ר קריספין, נותן חוות דעת מוטות. מנגד לא פסלו במכון לרפואה משפטית גם את התזה של התביעה. ד"ר קוטין, מומחה מהמכון לרפואה משפטית, אמר: "בפרקליטות אילצו אותי לתת חוות דעת שלא האמנתי בהן. אמרו לי שכל חוות דעת אפשר להביא לתחום האפור".

עד אחר מטעמה של ההגנה, שמעון שוקרון, היה בקשר עם קרבצ'נקו והותקף על ידה באמצעות חפץ חד. שוקרון ביקש לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, אך בית המשפט דחה את הבקשה. הוא תיאר כיצד קרבצ'נקו הגיעה לדירתו באותה עת במעונות מכללת אוהלו והצמידה להב חד לצווארו. הוא השתלט עליה והיא נעצרה.

נושא נוסף שממשיך להעסיק את המערכת ואת הרשתות החברתיות הוא אמירותיו של ראש ההרכב השופט אשר קולה. יש המגבים אותו ויש המביעים תמיהה. הסימנים מראים לכאורה שמצבו של זדורוב בהטלת ספק הוא טוב, אך עדיין ישנן סתירות בגרסתו, שגם שופטי ההרכב, שנראה שמקשה על התביעה, לא קיבלו כל כך בהבנה את תשובותיו לאחר שסיים לפני ימים אחדים את החקירה שעבר בעדותו.

החלק הבא, שאמור להיות בעל משמעות רבה לתיק, הוא עדותו של ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, הצפויה באפריל. קוגל, שהעיד בעבר כעד הגנה, לא מגיע לעדותו המחודשת ללא מאבק. הפרקליטות לא רצתה לראות את קוגל על דוכן העדים נוכח היותו נושא תפקיד ציבורי, ולמעשה הוא צפוי לסתור חוות דעת קודמת של המכון בתיק, אולם בסופו של דבר עדותו הותרה.