למרות התנגדות הפרקליטות בית המשפט הורה לשחרר את אחד הנאשמים בתיק הלינץ' בבת ים.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, שמואל מלמד, חרף התנגדות נחרצת של הפרקליטות, הורה על שחרורו למעצר בית באיזוק, של אחד הנאשמים בתיק הלינץ׳ שבוצע בערבי בהפגנה במהלך מבצע שומר חומות בבת ים. השופט מלמד, קיבל את טענת הסנגור עו"ד מור עטיה כי ניתן לאיין את המסוכנות במעצר בית.

על פי כתב האישום, מדובר בנאשם שהיה לטענת הפרקליטות, אחד מהמחוללים של האירוע החמור בו בוצע לינץ' בערבי בטיילת בת ים. הפרקליטות ציינה שלא מדובר במי שרק כתב הודעות מסיתות כאלה ואחרות אלא במי שפתח את אחת הקבוצות, כתב הודעות שאינן משתמעות לשני פנים מבחינת ההסתה למעשי האלימות כלפי אנשים ממוצא ערבי ורכוש ועסקים בבעלות אנשים ממוצא ערבי, ואף הגדיל והמליץ לחברי הקבוצה כיצד עליהם להיות מזוהים כיהודים כדי שחס וחלילה לא ייפגעו יהודים. 

עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)
עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)

בית המשפט הורה על מעצר עד תום ההליכים בחודש דצמבר האחרון וכעת הסנגור עו"ד מור עטיה, הגיש בקשה לעיון חוזר, כאשר הפרקליטות המשיכה להתנגד וטענה כי לא חל שום שינוי בנסיבות מאז ההחלטה בחודש דצמבר. בדיון אמר עו"ד עטיה: "רואים גם את המוטיבציה לשינוי והרצון של בחור שהוא באמת צעיר, לנתק את הדברים מהאירוע הספציפי הזה, אפילו שבאמת חלקו הוא לא זה שהיכה בפועל אך רואים שהמשיב הזה כלל לא מנסה לצמצם את חלקו ולמזער, להיפך, הוא תופס עצמו בביקורתיות ומזכיר שמדובר בבחור צעיר עם עבר לא מכביד ולכן אנו סבורים שהתיק הזה יכול באמת גורם משנה חיים מבחינתו שיהיה פנוי בהמשך גם לצרכים טיפוליים".

השופט מלמד קיבל לבסוף את דברי הסנגור עו"ד עטיה וציין כי מבלי להפחית בחומרת העבירות שביצע הנאשם, בהתחשב במעצר הממושך בו מצוי המשיב וכן במורכבות מצבו כפי שעולה מהתסקירים, בפתח הראשוני להליך שיקומי וטיפולי, יש מקום להורות על מעצרו של המשיב באיזוק אלקטרוני. "שירות המבחן התייחס באופן עדכני כי ההתרשמות היא שלמאסר ולמעצר היה אפקט מרתיע כלפי המשיב ושירות המבחן התרשם כי חלה הגמשה בעמדותיו וההבנה כי הוא זקוק לעזרה. שירות המבחן סבור כי יש בטיפול להפחית את מסוכנותו של המשיב", ציין השופט מלמד.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il