בית משפט השלום בנצרת קיבל תביעה שהגיש הסיוע המשפטי במשרד המשפטים נגד בעל צימר בצפון הארץ, לפי "חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים", וקבע כי הוא יפצה שני אחים ממוצא אתיופי, לאחר שסירב להשכיר להם את דירת הנופש שבבעלותו על רקע מוצאם. הנתבע ישלם לאחים 20 אלף שקל.

על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד מוחמד סלים ממחוז ירושלים של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, שני האחים תכננו לצאת לנופש באזור הצפון, ויצרו קשר עם בעל הצימר כדי לקבל פרטים על המקום בבעלותו. במהלך השיחה שוחח אחד האחים עם בעל הצימר על פרטי הזמנת הנופש, אולם לאחר שבעל הצימר הבין כי הם ממוצא אתיופי, חזר בו מהסכמתו וסירב להשכיר להם את דירת הנופש בבעלותו, בשל מוצאם.

האח ניסה לשכנע את בעל הצימר לחזור בו ולהסביר שיש באמירה שלו משום גזענות ואפליה. לאור סירובו החליטו האחים שלא לשתוק ופנו ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, שבדקה את פנייתם והעבירה אותה לטיפול הסיוע המשפטי, שהגיש נגד בעל הצימר את התביעה.

אף שהשיחה בין השניים הוקלטה, הנתבע הכחיש את הטענות כלפיו וטען כי ההתנגדות הייתה להשכיר את הצימר לבחורים צעירים בגלל ניסיון קודם שלו, וההעדפה שלו הייתה להשכיר למשפחות, ללא קשר למוצא כזה או אחר. בהחלטת השופטת רים נדאף מבית משפט השלום בנצרת הוחלט לחייב את הנתבע לשלם גם הוצאות משפט בסך 1,500 שקל ושכר טרחת עו"ד בסך של 3,500 שקל.

עו"ד מוחמד סלים, שהגיש את התביעה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מסר: "מעבר לכך שנעשה צדק עם האחים, אנחנו חושבים שפסק הדין מגלם בתוכו אלמנט של הרתעה לכל נותן שירות שמסרב לתת שירות ממניעים גזעניים או אפליה".

עו"ד אווקה זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, הוסיף: "ישנה חשיבות רבה לכך שבית המשפט ימצה את הדין עם האחראים למקרים האלה שעדיין מתרחשים, לצערנו, ואף יורה על תשלום פיצויים גבוהים יותר על מנת להעביר את מסר המאבק הבלתי מתפשר בגזענות ובאפליה".