המשטרה הודיעה היום (שני) על השלמת החקירה בעניינו של אימאם העיר לוד, השייח' יוסוף אלבאז, החשוד בביצוע עבירות הסתה לטרור. נגד החשוד, בשנות ה-60 לחייו, הוגשה הצהרת תובע ומעצרו הוארך במספר ימים נוספים לטובת הכנתו והגשתו של כתב האישום.

האימאם נעצר לאחר ששבוע קודם לכך, במהלך חודש הרמדאן, נשא מספר נאומים בהם תוכן הסתה, בין היתר כנגד כוחות הביטחון, ותמיכה במעשי אלימות ובמפרי הסדר. תכנים אלו אשר הועלו לרשתות החברתיות השונות, זכו לפרסום נרחב גם במספר כלי תקשורת ערביים ובכך חשיפתם עמדה על עשרות אלפי בני אדם.

בעקבות דבריו, שנוטרו על ידי חמ"ל התודעה שנפתח מעט לפני תחילת חודש הרמדאן במחוז ירושלים, נפתחה חקירה. במסגרת החקירה, עלה כי האימאם פרסם דברי תמיכה במעשיהם של המתפרעים האלימים בהר הבית והרעיף עליהם דברי שבח.

יוסף אלבז (צילום: צילום מסך חדשות 13)
יוסף אלבז (צילום: צילום מסך חדשות 13)

נזכיר כי במהלך מבצע "שומר החומות" שאירע במהלך חודש מאי אשתקד, נעצר האימאם, לאחר שפרסם פוסט עם הפניה לסרטון המתעד לכאורה אירוע של חיסול שוטרים על ידי אזרח, כשהוא מציין שזו "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר הצדק". אלבאז נחקר ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 ומעצרו הוארך.