הכתב לענייני משפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm ודן בעניינו של עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, כאשר בין יתר הדברים שנאמרו על ידי האחרון במהלך הדיון היום, הוא טען כי "החוקרים ניסו לדחוף לי מילים לפה, הם נמצאים בתחרות מי יביא את הראש של נתניהו".



גליקמן אף הסביר את הציוץ שכתב בטוויטר, בהקשר לעדותו של פילבר, ואמר: "אם עד מדינה חוזר בו מעדותו במשטרה, אז מה לעשות, ככל הנראה יוגש נגדו כתב אישום. ראינו את זה במקרה מיקי גנור ואחרים, זו לא פעם ראשונה שאני כותב את זה, כתבתי את זה אחרי שפילבר חזר בו באמת בערב החקירה הראשית וביקשו להחזיר עליו עד עוין. בשורה התחתונה, כתבתי שעד מדינה, ברגע שהוא חוזר בו מעדותו במשטרה, מבין שצפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום". 

לדבריו, ההגנה מנסה ליצור תשתית לפיה פילבר בדה מלבו את פגישת ההנחיה, שהחוקרים השתילו לו לכאורה את הפגישה בה נתניהו ביקש ממנו להיטיב עם בזק. "היום פילבר התמסר להגנה בצורה של 100 אחוז, היום לא דובר על אחרי הסכם עד המדינה אלא החקירות לפני, פילבר כל הזמן אמר שחיפשו את הראש של נתניהו. השאלה הגדולה מה הוא יגיד מחר או בשני, שפרקליטו של נתניהו יאמת אותו עם השאלה - אם הייתה פגישת הנחיה ואיך הוא אמר שהייתה". 

עוד הוסיף גליקמן כי "שמעתי היום את פילבר בוכה על החקירה שלו ומתלונן - חברה, בואו, חקירה פלילית זה לא משחק ילדים. אני מתנצל מאוד, ראיתי חקירות הרבה יותר גרועות, מה אמרו לו? אם חלילה הייתי חשוד בפלילים והיו מבקשים ממני לתת גרסה שבעיניי לא נכונה, גם אם היו מאיימים עליי חודשים ושנים לא הייתי אומר דברים לא נכונים שלא עשיתי. פילבר עדיין אומר שמה שהוא אמר זה נכון. הוא גם אמר לאחת העדות בתיק שנתניהו הנחה אותו, זה היא העידה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.