שופטת בית משפט השלום אישרה הסכם פשרה, אליו הגיעה עו"ד ענת אשכנזי כאשר מרשה שנפצע במהלך עבודה עת פרק סחורה מהמשאית, עליה נהג יקבל פיצוי של 391 אלף שקלים מהחברה בה עבד וחברת הביטוח שלה

המדובר בנהג חלוקה במקצועו, אשר עבד כנהג משאית בחברה העוסקת במכירות והפצה בישראל למוצרי צריכה ובמסגרת עבודתו נדרש לעסוק גם בפריקה וטעינה של סחורות כבדות מהמשאית.  על פי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד אשכנזי,  התובע נפגע לפני כ- 11 שנים, במהלך יום עבודה  עת פרק סחורות ממשאית. באותה העת לא היו בחברה מספיק עגלות חשמליות, והוא נאלץ לפרוק את הסחורה עם ג'ק ידני. לפתע ועקב הרמת המשקל הכבד, נפגע בגב ונתקף בכאבים עזים עם הקרנה לרגליים. כתוצאה מהתאונה נפגע התובע בכל חלקי גופו ובעיקר בגב. 

בחוות דעת רפואית של אורתופד מומחה, שצורפה לתביעה צוין כי מדובר באי כושר זמני של 100 אחוזים למשך 3 חודשים, לאחר מכן אי כושר זמני של 30 אחוזים למשך כ-6 שנים ועוד נכות צמיתה של 20 אחוזים. זאת לאחר שסמוך לאחר התאונה נעדר התובע מהעבודה במשך כ-3 חודשים, ובשנים לאחר מכן נאלץ להיעדר מהעבודה לתקופות ארוכות בזמנים שהכאבים היו קשים מנשוא, וזאת על חשבון ימי מחלה. כשש שנים לאחר התאונה חלה החמרה קשה במצב הגב של התובע, והוא נאלץ להפסיק את עבודתו כנהג חלוקה בחברה ולאור המגבלות הקשות מהן סבל הופסקה עבודתו בחברה.
 
התאונה הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה, והתובע קיבל מהמוסד לביטוח לאומי גם פיצוי כספי.  

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

מומחה בית משפט אשר בדק את התובע קבע כי הוא סובל מ-14 אחוז נכות צמיתה 
בתביעה ציינה עו"ד אשכנזי כי החברה בה  עבד התובע הפרה חובות חקוקות שבחוק, התרשלה כאשר לא דאגה לתובע לסביבת עבודה בטוחה, לא קיימה שיטת עבודה בטוחה ולא סיפקה לו אמצעי עזר טכני נאות או עגלות חשמליות לשם הרמת משאות כבדים או לשם פריקה או טעינה של הסחורה וכן החברה לא הדריכה את עובדיה וביניהם את התובע איך להתנהג במצב דברים בו קיים קושי בהרמת משא כבד לבד וכן שיטת העבודה אשר הונהגה ע״י הנתבעת הייתה שיטה מסוכנת ובלתי בטיחותית ובלתי סבירה, המזמינה תאונות רבות כפי שאכן ארע בפועל.

כאמור, בסיכומו של דבר, הגיעה באת כוחו של התובע, עו"ד אשכנזי להסדר לפיו החברה בה עבד וחברת הביטוח שלה יפצו את התובע ב-391 אלף שקלים  מעבר לפיצוי שהתקבל מהמוסד לביטוח לאומי,  והשופטת נתנה תוקף של פסק דין להסכם הפשרה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד ענת אשכנזי שלחו וואטסאפ