המשטרה מרחיבה את פעולות האכיפה שלה בפשיעה בכלל ובמגזר הערבי בפרט, ומעצימה את הניסיון לפגוע כלכלית בגורמי פשיעה, המנסים לנכס לעצמם קרקעות ולבצע עבירות בנייה חמורות. הפרטים הללו עולים מדרישה שהעבירה לאחרונה פרקליטות מחוז מרכז, אל גורמי פשיעה בלוד, להשיב סכום העולה על 200 אלף שקלים. סכום הכסף המדובר הוא הוצאות הריסה של בנייה בלתי חוקית שנעשתה על ידי אותם גורמים וכן הוצאות אבטחה ושיטור במסגרת ביצוע ההריסה. 

בדרישה, עליה חתומה עורכת הדין עמית מליאנגר, סגנית בכירה בפרקליטות מחוז מכרז, נטען כי ביום ה-5 בספטמבר הוצא צו הריסה מנהלי להריסת מבנה בן קומה אחת בפרדס שניר בלוד בגין בנייה ללא היתר. לאחר שטענות בעלי הנכס נדחו בבית המשפט, הוציא בית המשפט המחוזי מרכז בלוד ביום ה-14 בדצמבר פסק דין וכן צו הריסה כנגד המבנה האמור, זאת תוך פרק זמן של 30 יום. 

כיוון בעלי המבנה לא נענה להוראות הצו ולא ביצע את ההריסה בעצמו, ביום 6 בפברואר החליטה המדינה לבצע את צו ההריסה בעצמה, תוך שהיא נוטלת על כתפיה את ההוצאות הנלוות הכרוכות בכך. בגין הוצאות הריסת המבנה מבקשת הפרקליטות תשלום על סך 36,417 שקלים. בגין הוצאות אבטחה וחשש להפרות סדר נאלצה המדינה, לטענת הפרקליטה, לשלם למשטרה ולכוחות האבטחה סכום העולה על 201 אלף שקלים. סך הדרישה בגין הוצאות ההריסה בפועל נאמדו על למעלה מ-237 אלף שקלים. 

לטענת עורכת הדין מליאנגר, הוחלט לאחר דיון כי המדינה תדרוש את התשלום ממפר הצו.