היום ניתן להיעזר בשיחות ווידאו לצורך קיצור הליך הגירושין. בעל שנתבע לגירושין ולתשלום מזונות, חתם על הגט דרך הזום ואפשר בכך קיצור הליכים שיכלו להימשך זמן רב. באת כוחו של הגבר, עו"ד מיכל אופיר, בשיתוף פעולה עם בית הדין הרבני, הצליחה לקצר את ההליכים עבור שני בני הזוג, ושניהם שוחררו מכבלי הנישואין כאשר הגבר שהה בחו"ל. שיחת הווידאו, שהפכה פופולרית נוכח משבר הקורונה, אפשרה לגבר לנסוע לקבל טיפול רפואי בחו"ל אך גם מנעה את עגינותה של האישה. 

המדובר בגבר שעבר להתגורר בישראל לאחר שנישא לישראלית. לזוג נולדו שלוש בנות, אולם אז עלו יחסיהם על שרטון והוא נתבע לגירושין, למזונות וחלוקת רכוש. במסגרת כתבי טענותיה טענה האישה כי הגבר נהג כלפיה באלימות במהלך שנות נישואיהם. בשל משבר הפרידה, התמוטט הגבר נפשית ונאלץ לנסוע לחו"ל על מנת שהוריו יטפלו בו, זאת לאחר שעבר אשפוז בארץ. 

עורכת הדין מיכל אופיר (צילום: יח''צ)
עורכת הדין מיכל אופיר (צילום: יח''צ)

בשלב הזה נכנסה לתמונה עו"ד מיכל אופיר, המתמחה בדיני משפחה ובדיני המעמד האישי. בכתב ההגנה ציינה עו"ד אופיר, בין השאר, כי הגבר מעולם לא נהג באלימות כלפי האישה וכי ההיפך הוא הנכון. לדברי עו"ד אופיר, האישה העלילה על הגבר עלילות שווא, והיא שנהגה באלימות מילולית, באיומים ובכוחניות כלפיו במהלך שנות נישואיהם. עוד טענה עו"ד אופיר,  כי במהלך שנות נישואיהם, הייתה האישה אובססיבית כלפי הגבר ודרשה דרישות שונות ומשונות, בין השאר שלא יחבק את אמו ואחותו, ושלא יסתכל (פיזית) על נשים אחרות.  

עוד נטען בכתב ההגנה, כי האישה נהגה להיעלם בשעות הערב מהבית, מספר פעמים בשבוע, וטענה כי הולכת לחברות  כאשר הגבר הוא שנשאר בבית לשמור על שלוש הבנות.  בנוסף, ציינה עו"ד אופיר כי רצונו של הגבר מעולם לא היה להשאיר את האישה עגונה,  ובעקבות התנהגותה וההתמוטטות שעבר הוא היה זקוק לתמיכה ולטיפול , לכן טס להוריו אשר מתגוררים בחו"ל. 

בסופו של דבר, ובשיתוף פעולה בין הצדדים, נעזר בית הדין הרבני בשיחות הווידאו, לצורך סידור הגט.  אלמלא שיתף הבעל פעולה, ניתן היה לטעון מטעם הבעל כי מצבו הנפשי לא מאפשר מתן גט והאישה הייתה עלולה להישאר עגונה. באופן בו בוצעו הדברים על ידי עו"ד אופיר, שני הצדדים הרוויחו, כאשר הבעל שוחרר מכבלי הנישואין והתפנה לטיפולים הנחוצים, והאישה לא נשארה עגונה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il