אירוע חריג התרחש בתחילת השבוע בבסיס בו נמצאים לוחמי מג"ב וחיילי צה"ל סמוך לכפר ג'בארה, הנמצא באזור רמאללה, כאשר שלושה פלסטינים חדרו לשטחו. מהתחקיר הראשוני עולה, כי תחילה, השלושה חדרו לאזור המגורים של חיילי המילואים - מתחם מבודד ונטוש בימים אלה. במבנים הללו הם הסתובבו במשך כשעתיים, זאת ללא כל הפרעה. 

בהמשך, הם עברו לאזור בו נמצאים מגורי הלוחמים, אשר היו כאמור מאוישים. אז הבחינה בהם לוחמת מג"ב, שצעקה לעברם. היא הזעיקה כוחות למקום, ובתגובה הם החלו לברוח. לאחר שהשלושה, שמטרת פריצתם למתחם הבסיס היתה ככל הנראה גניבת תחמושת, נמלטו - הכוחות החלו במצוד אחריהם, הכולל בין היתר כניסה של כוחות הביטחון לכפר הפלסטיני. הפעולות בכפר במטרה לאיתורם של השלושה נמשכות גם כעת, והכוחות מאמינים כי יצליחו לשים את ידם עליהם.

כאמור, מערך האבטחה בבסיס כולל בין היתר גדרות מרושתות ומצלמות אבטחה, לצד סיורים המתקיימים במקום עד השעה שש בבוקר, כאשר על פי ההערכות שעולות בתחקיר - החדירה התבצעה בשעה זו. מערכי האבטחה והתצפיות בבסיס משולבים בין צה"ל ומשמר הגבול, וסוגייה זו צפויה לעלות ככל הנראה בתחקיר, בו יעלו לדיון הסוגיות הנדרשות לשיפור.

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן הורה על הקמת צוות חקירה מיוחד לאירוע, בראשות סגן מפקד מרחב שומרון. ממצאי התחקיר יונחו היום (חמישי) על שולחנו של מפקד המרחב, ויועברו בראשון לעיונו ובחינתו של מפקד מג"ב. 

מהמשטרה נמסר: "מתחקור ראשוני עולה כי זמן קצר לאחר שהחשודים נכנסו למתחם, זיהתה לוחמת מג"ב את אחד החשודים והם החלו בבריחה לעבר הכפר הסמוך. במשמר הגבול רואים בחומרה את האירוע, מיד עם קרות האירוע, הורה מפקד משמר הגבול לבצע תחקור מקיף של האירוע ושל כלל מרכיבי האבטחה והגנת הבסיס. במקביל נעשית פעילות עם כלל גורמי הביטחון למעצרם של החשודים".