האלימות נגד צוותי הרפואה: כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט השלום בירושלים נגד רפיק, מוראד ושאקיב סלאימה, תושבי מזרח ירושלים שתקפו את אנשי הצוות בבית החולים הדסה הר הצופים מוקדם יותר החודש. בני המשפחה תקפו את הצוות לאחר שקרוב משפחתם נפטר ממנת יתר. צוותי הרפואה במקום לא הצליחו להצילו, וכאמור ספגו מייד לאחר מכן אלימות חריגה מבני המשפחה. 

 לפי כתב האישום, בתאריך ה 16.5 פונה כרם סלאימה לבית החולים, ובני משפחתו הסתובבו במסדרונות בית החולים, קיללו ואיימו על הצוות במקום. לאחר שמאמצי ההחייאה כשלו, בישר על כך למשפחה רופא חדר המיון, בילאל שיבלי. בתגובה בני המשפחה ניסו להכות את הרופא, וקרובו של הנפטר ניסה לתת לו אגרוף לראשו, אך פגע בגבו. בני משפחה נוספים תקפו את אחת האחיות בחדר המיון ואת המאבטח, ואף שפכו עליו חומר חיטוי. 

 הרופא ניסה להימלט מהמקום אך בני המשפחה תפסו אותו וגררו אותו חזרה לחדר הטיפולים היכן שהייתה מונחת הגופה, ודרשו ממנו לערוך החייאה נוספת. הרופא ברח שוב והסתתר עם צוות האחיות בחדר הסמוך. כאשר אחת מנשות המשפחה התעלפה ושכבה על הריצפה, אחת האחיות ניגשה אליה כדי לטפל בה, אך בן משפחה צעק עליה, קילל אותה והשליך עליה בקבוק מים. הצוות הרפואי הסתתר בחדר טיפולים מפני בני המשפחה וניסו לחסום את דלת הכניסה באמצעות מיטת טיפולים. בנוסף, באותו הזמן בני המשפחה השחיתו את המחלקה, זרקו ציוד על הריצפה וגרמו לנזקים שמוערכים בכ-40 אלף שקלים. 

 על רקע האלימות ההולכת וגדלה כלפי הצוותים הרפואיים, פרסם שר המשפטים, גדעון סער תזכיר חוק שמטרתו להגדיל את הענישה כלפי התוקפים. על פי התזכיר, על תקיפה של צוותי רפואה תוך כדי מתן טיפול רפואי, יוטל עונש של עד חמש שנות מאסר. התיקון יחול על כל "מטפל", כולל חובשים ופרמדיקים של ארגוני עזרה ראשונה כמו מד"א ואיחוד הצלה