החוק בישראל מאפשר לאזרחים לקבל פטור ממס הכנסה, גם במידה וכושר ההשתכרות שלהם לא נפגע. הזכאות לפטור תלויה במספר גורמים, למשל אם אתם סובלים מפציעה או ממחלה. כיצד תדעו אם אתם זכאים לפטור ואיך עושים זאת? קראו את המדריך שהכנתי, שיסביר לכם הכל על פטור ממס הכנסה, שעשוי לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים בשנה. 

פטור ממס הכנסה ניתן למי שנקבעו לו לפחות 90% נכות משוקללת לצמיתות או לתקופה זמנית של מינימום 185 ימים.

מי שנקבעו לו 75% נכות ומעלה, יהיה זכאי להקלות מס בקופות גמל בלבד. מצבים בריאותיים שונים עשויים לזכות בפטור או להוסיף נקודות זכאות לפטור כשלא מדובר בהכרח במצבים רפואיים המגבילים בפעילות, או בכושר ההשתכרות. כלומר, גם אם אתם ממשיכים בעבודתכם, בשגרת חייכם, אך עדיין סובלים ממצב בריאותי מסוים ועונים על הקריטריונים - תוכלו לקבל פטור ממס הכנסה. 

עורכת הדין חנה בן יהודה (צילום: יח''צ)
עורכת הדין חנה בן יהודה (צילום: יח''צ)

כיצד מקבלים פטור ממס הכנסה?
בעולם הבירוקרטי שבו אנו חיים, הדרך לקבלת הפטור רצופה במסמכים, טפסים וחוות דעת. ראשית עליכם למלא את הטפסים הנדרשים להגשת הבקשה לפקיד השומה במס הכנסה. לאחר מכן עליכם להפנות את התיק לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח הלאומי לצורך קביעת אחוזי נכות. בהמשך תזומנו לוועדה רפואית ובסופה ייקבעו אחוזי הנכות שלכם. אם הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי תקבע דרגת נכות רפואית 90% ומעלה יונפק אישור על ידי פקיד השומה – 'קביעת אחוזי נכות לפי 9 (5) לפקודת מה הכנסה' וזהו המסמך שיאפשר לכם לקבל את ההחזרים ממס בפועל.

ההתמודדות עם המערכת הבירוקרטית המסובכת בוועדות הרפואיות, בדיקת הקריטריונים לעמידה בתנאי הסף לקבלת הפטור, מילוי הטפסים המתאימים, צירוף האישורים הנלווים ועוד אינה פשוטה ולכן מומלץ מאוד להיעזר בשרותיו של עו"ד מיומן ובעל ניסיון בתחום.

עו"ד מקצועי יוכל גם לסייע לכם בקבלת החזר מס הכנסה רטרואקטיבי לשנים קודמות. דעו כי ניתן לקבל את ההחזרים ממס הכנסה עד שש שנים אחורה, פרט חשוב שלא כולם מודעים לו ויכול להגיע להחזר של עשרות אלפי שקלים.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לפרטים נוספים על עו"ד חנה בן יהודה לחצו כאן
לביקור בעמוד הפייסבוק של עו"ד חנה בן יהודה לחצו כאן