פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סאלח אבו חומוס (22) ויוסף עליאן (25), תושבי ירושלים, וזאת לאחר שתקפו שוטר שלא היה בתפקיד לפני כשבוע בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים.

על פי כתב האישום, לפני כשבוע נכנסו שני שוטרי מג"ב ואחיו של אחד מהם לשכונת עיסאוויה. אחד השוטרים ירה באקדחו ומיד לאחר מכן יצאו השלושה משכונת עיסאוויה לכיוון הגבעה הצרפתית. סאלח אבו חומוס, ששמע את הירי מחוץ לביתו, נסע עם אביו בעקבות הרכב ובמקביל קבוצת צעירים, בהם יוסף עליאן, עקבה אחר הרכב.

כשהגיעו השלושה לגבעה הצרפתית שניים ירדו מהרכב לכיוון דירתם והמתלונן המשיך בנסיעה. רכבו של אחד הנאשמים נסע בנתיב מולו והתנגש בו, ובמקביל קבוצת הצעירים חסמה את דרכו באמצעות רכבם. אז החלו התוקפים, בהם הנאשמים, להתאסף סביב רכבו של המתלונן, ליידות לעברו אבנים וסלעים ולרסס אותו בגז פלפל. בשלב מסוים אחד התוקפים חטף את הנשק מידי השוטר וברח מהמקום. סאלח סגר בחוזקה את דלת הרכב על רגלו של המתלונן, הוציא אותו מהרכב, וגרר אותו הצידה תוך כדי שהוא מכה אותו באמצעות אגרופים.

בשלב מסוים הגיע חברו של המתלונן למקום, וביצע ירי אזהרה באוויר לאחר שחש כי יש סכנה לחייהם, והנאשמים נמלטו. כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלונן חבלות בגופו, וכמו כן לרכבו נגרמו נזקים רבים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, גניבת נשק וחבלה במזיד לרכב. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.