מעצרו של אלעד לוינשטיין (42), תושב פתח תקווה שחשוד כי במסגרת תפקידו כגבאי בבית כנסת בעיר תקף מינית ילדים, הוארך אתמול בבית המשפט בחמישה ימים נוספים. 

כפי שמתפרסם היום לראשונה ב"מעריב", לוינשטיין קיבל רק לפני כעשרה חודשים תעודת יושר מהמשטרה, ובזכותה החל לעבוד גם כשומר לילה במעון לחסרי ישע של אקים בחדרה.

החשוד נעצר לפני מספר ימים בעקבות תלונה שהגישה אמה של קטינה, שלפיה הוא הוביל את בתה לבית הכנסת, שם הוא משמש כגבאי, וביצע בה מעשים מגונים.

בעקבות התלונה פתחה משטרת פתח תקווה בחקירה, שהובילה לשתי תלונות נוספות. הוריהם של הקטינים טוענים כי החשוד ביצע בילדיהם במשך תקופה ארוכה מעשים מיניים. עו"ד מוחמד ענבוסי מייצג את החשוד.

השופט נחום שטרנליכט קבע בהחלטתו כי "קיימת תשתית ראייתית מספקת, ואף הרבה למעלה מכך. זאת גם בנוגע למתלוננת הראשונה וגם בנוגע למקרים הנוספים שהחשד בעניינם עלה לאחר הדיון האחרון בעניינו של החשוד... לנוכח המסוכנות הלכאורית העולה מהמעשים המיוחסים לו, אני מאריך את מעצרו עד לתאריך 23 ביוני".

פרסום מעצרו הוביל לגל של תגובות של כעס וזעזוע בקרב אוכלוסייה גדולה של חרדים ורבנים בעיר המכירים את החשוד. "כבר מזמן התרענו על מעשיו ונטיותיו של החשוד. הוא הרס את הקן של משפחתו במו ידיו, פגע בילדים והמשיך להסתובב חופשי תחת כסות של גבאי בית כנסת. הוא אפילו קיבל תעודת יושר מהמשטרה כדי לעבוד במעון חוסים. פשוט נורא. התרענו וכלום לא קרה", אמר בזעם אתמול רב מוכר בעיר.

בשיחה עם "מעריב", טענה אמה של אחת מקורבנותיו לכאורה: "בתי הותקפה על ידו לפני כתשע שנים, כאשר הייתה בת עשר. זה נמשך תקופה ארוכה. כולם טענו שיש לה בעיות של קשב וריכוז כאשר הביעה מצוקה. רק לפני כשנה, כאשר התחילה תהליך של שידוך, הכל התפרץ. היא סבלה ייסורים קשים בגללו. 

"פשוט הזוי שאדם כזה עובד כשומר לילה באקים – מוסד חינוכי של פגועי נפש בחדרה. פניתי כבר באוקטובר 2021 למשטרה, ועד היום אף אחד לא אמר לי שום דבר".