המשטרה עצרה הבוקר (שני) חמישה חשודים בפרשייה שבמרכזה מיזם הונאה בינלאומי, באמצעותו הונו החשודים עשרות משקיעים מהארץ ומחו"ל, בסכום של כ-120 מיליון שקלים. בין החשודים נמנה גם בן של רמטכ"ל לשעבר. 

מדובר בחקירה סמויה שניהלו חוקרי יאח"ה במשך למעלה משנה, בשיתוף כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר), פקיד שומה חקירות ת"א ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי של  פרקליטות מיסוי וכלכלה ת"א. 

מהלך החקירה נאספו ראיות לכאורה לביצוען של עבירות הלבנת הון, עבירות מס קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק מע"מ, עבירות על חוק חדלות פירעון ושיבוש הליכי חקירה. היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 על בתיהם של החשודים, עצרו אותם, בצעו חיפושים ותפסו ממצאים רלוונטים לחקירה. 

מחומר החקירה עד כה, עולה כי החשודים יצרו מצג שווא, אותו הציגו בפני המשקיעים, בדבר טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך ("משנות עולם" - כלשונם), המצויה בשלבים מתקדמים של פיתוח ועם פוטנציאל מכירות והשאת רווחים גדולים.

עוד עולה כי הבטיחו לאנשים שהם לפני סיום הפיתוח של מתכת חזקה וקלה שתתאים לבניית רכבים כך שיוכלו להתקין בהם סוללה לטווח זמן ארוך הרבה יותר. לטענתם, ההמצאה והפיתוח ביפן ולמעלה מ-30 משקיעים התפתו לשים את כספם בידיהם של החשודים ובכך נפלו בפח שטמנו להם כיוון שבפועל אין המצאה ואין פיתוח.

באמצעות חברות קש שהקימו החשודים, בארץ ובחו"ל, הם העבירו את כספי המשקיעים לחשבונות בנק שונים, הלבינו אותם ועשו בהם שימוש לצרכיהם הפרטיים. בהתאם לצורכי החקירה יובאו החשודים לביהמ"ש השלום בראשל"צ לדיון בהארכת מעצרם.

עו״ד איתן ארז, המייצג 15 נושים של עדי כהן וגבע צור: ״אני מברך על הפיכת החקירה לגלויה. מדובר באחת מפרשיות המרמה הגדולות בתולדות המדינה, במהלכה נעקצו עשרות משקיעים תמימים ב-120 מיליון שקל. הקורבנות פותו על ידי מצגות שקריות, לפיהן כאילו המציא עדי כהן אבקת קסמים וסגסוגת מתכת חדשנית לייצור מכוניות, שנמכרה לטויוטה, וכן סוללה מהפכנית שנמכרה לסוני במיליארדי דולרים. עקב עירנות של ד״ר גידי שיכמן, שטילפן לסגן נשיא סוני העולמית - נתגלתה התרמית".