חשוד נוסף נעצר הלילה (חמישי) בפרשת רצח יוסף יוספיה ז"ל בשבוע שעבר ברמת גן. במשטרה מעריכים כי החשוד השני בפרשה, גבר כבן 70 הוא זה שמסר את כלי הרצח לידיו של החשוד ברצח. בשלב זה טרם ברור אם הוא ידע על כוונת הרצח. הבוקר (שישי) המשטרה תביא אותו לבית משפט השלום לתל אביב שם תגיש בקשה להארכת מעצרו.

בתוך כך, בית המשפט האריך בתחילת השבוע את מעצרו של החשוד ברצח אבי כלתו בתשעה ימים. בבית המשפט טען החשוד: "לא התכוונתי לירות בו, רק רציתי להפחיד. חשבתי שזה רובה אוויר. אני רוצה להיבדק במכונת פוליגרף אם לא שאני ימות מחר". 

יוסף יוספיה (צילום: אורי סלע)
יוסף יוספיה (צילום: אורי סלע)

כאמור, יוספיה נורה למוות בשבת שעברה ברמת גן. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו לאחר שלא הפגין סימני חיים. המשטרה הודיעה כי עצרה חשוד במעשה שאותר בזירה. 

מהחקירה הראשונית והעדויות שנגבו עולה חשד לפיו מדובר באירוע שמקורו בסכסוך בתוך המשפחה. החשוד שנעצר, גבר כבן 70, תושב פתח תקווה. מהעדויות עלה כי ביתו של הקורבן ובעלה נמצאים בהליך גירושין. השניים, תושבי קריית אונו שמערכת הנישואים שלהם עלתה על שרטון. כחלק מהליך הגירושין עזבה הצעירה את ביתם המשותף ועברה להתגורר עם הוריה ברמת גן. בבוקר הרצח, הגיע לבית הוריה חמיה, אבי בעלה בנפרד, ותוך כדי ויכוח עם אביה הוא ירה לעברו מטווח קצר למוות. כשיוספיה צעק "עזרו לי", בתו יצאה מהבית במטרה לסייע לאביה, החשוד ברצח כיוון את הנשק לעברה.

החשוד, כך לטענת הבת והאם, המשיך ביריות לעבר בני הבית, שב לאחור וירה צרור יריות וחורר את גופתו של יוספיה, וידא הריגה והתיישב בצד כשהאקדח לצדו. השוטרים שהוזעקו למקום ביצעו את מעצרו. בחקירתו טען שדווקא הקורבן היה זה שתקף אותו, אך הוא לא ידע להסביר מדוע הגיע לזירה כשהוא חמוש באקדח שלו שייך לו ואין לו כלל רישיון לאקדח. כאמור עתה נעצר חשוד נוסף וכעת בודקים במשטרה את מידת מעורבותו. ההערכה הגוברת הינה כי העצור הנוסף היה זה שסיפק לו את האקדח, ובמשטרה יבדקו עתה האם ידע את המזימה שרקם החשוד והאם סייע לו בטרם המעשה בכוונה תחילה.