בית המשפט העליון החל אתמול לדון בערעורה של פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים בעבר וחברת הכנסת לשעבר מטעם ישראל ביתנו. קירשנבאום הורשעה בשורת מעשי שוחד ובעבירות נוספות, ונידונה לעשר שנות מאסר - העונש החמור ביותר שהוטל על חבר כנסת או על שר בגין עבירות שחיתות.

עו"ד גיורא אדרת, המייצג את קירשנבאום יחד עם עו"ד אורן אדרת, טען בפתח הדיון בערעור כי "בית המשפט פעל בצורה קיצונית במטרה למצוא ראיות ולפרש עדויות לחובתה של המערערת, וכל זה בניגוד למצב המשפטי הקיים והראוי. אנחנו נצביע על הכשלים".

מנגד טען ראש צוות התביעה, סגן מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ד"ר מאור אבן חן, כי "בית המשפט הפך כל אבן. לא חושבים שיש מקום להתערב". אבן חן התייחס לטענה שדוד גודובסקי, יד ימינה של קירשנבאום שהורשע בפרשה ונידון לשש שנות מאסר, לא הובא לעדות. "לאחר חתימתו על הסדר הטיעון הוא אומנם צורף לרשימת העדים, כי לא ידענו איך יתפתח המשפט, אך הגענו למסקנה שאין לנו צורך בעדותו", הסביר.

אבן חן גם הדגיש כי קירשנבאום הורשעה משום שניצלה את יכולתה לחלק כספים קואליציוניים כדי לקבל שוחד. הערעור כולל גם את גזר הדין שהושת על מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר רמי כהן, שהורשע בעבירות שוחד ומרמה בסכום של 700 אלף שקל. בערעור מבקשת המדינה להכפיל את עונשו לחמש שנות מאסר, ואף להגדיל משמעותית את הקנס והחילוט שנקבעו לו.

עו"ד אבי חימי, המייצג את כהן יחד עם עו"ד ז'ק חן, משה וייס ושי אילון, טען בדיון כי "הכרעת הדין רצופת שגיאות – והמסקנות שגויות בתכלית. כהן הוא מלח הארץ, איש רב זכויות שאינו חף מטעויות, אך הוא חף מכל אשמה פלילית". עוד אמר חימי כי "נבקש לערוך איזון מחודש. זה צורם שבית משפט מתעלם מהטענות".

בערעור דנים השופטים יצחק עמית, ענת ברון ואלכס שטיין. טיעוני הצדדים צפויים להימשך גם היום.