בית המשפט השלום בירושלים גזר הבוקר (חמישי) על עו"ד שלמה דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס בסך 280 אלף ש"ח. בכך, קיבל בית משפט את הסכמות הצדדים בהסדר הטיעון בדבר העונש, וזאת לאחר ששלמה דרעי הודה והורשע לפי ההסדר בביצוע עבירות לפי פקודת מס הכנסה ולפי חוק מיסוי מקרקעין.

כזכור, כתב האישום ייחס לשלמה דרעי עבירות בגין מעשיו בשלוש פרשות: פרשת "גבעת שאול" בה אחיו אריה דרעי מכר לו נכס בירושלים, ושלמה דרעי, שמשרדו היה זה שניהל את עסקת הנדל"ן, חתם בשמו ובשם אחיו על חוזה מכר כוזב והגיש דיווח כוזב לרשויות מיסוי מקרקעין,  במזיד ובכוונה להתחמק ממס. בין הפרטים הכוזבים שהוצגו לפקיד השומה לפי אישום זה, תיאור הנכס הנמכר, התמורה ששילמה בגינו, ומועד ביצוע העסקה.

פרשת "הנכס בגרמניה", במסגרתה עו"ד דרעי לא הצהיר בשמונה דוחות שנתיים ובשתי הצהרות הון, על זכויותיו בחברות זרות שהקים ושהחזיקו בנדל"ן בגרמניה; ופרשת "גרין אושן", שבה הורשע בכך שסייע לאחיו, אריה דרעי, בביצוע עבירות דיווח לא נכון ועבירות אי קיום דרישות של פקיד השומה, על הכנסות שקיבל אריה דרעי מקרן השקעות אמריקאית.