השופט מינץ מבית המשפט העליון בחן את בקשת רשות הערעור שהגיש משרד עורכי הדין ש' הורביץ בראשות עו"ד שוקי חורש- ודחה אותה. השופט לא מצא כי ישנה שאלה עקרונית החורגת מעניינם של הצדדים או שהתקיים עיוות דין המצריך את התערבות העליון.

השופטת שבח מבית המשפט המחוזי שפסקה לפני כמה חודשים בנושא, הביעה ביקורת חריפה על זמיר שקיים בוררות בעניין הנוגע להסכם גישור שניהל שותפו, גבריאלי. השופטת קבעה כי "ציפייה מהבורר זמיר כי יצא נגד ההסכמות שבהסדר הגישור שנערך ע"י שותפו למשרד, ולמצער יגיע לתוצאה אופרטיבית המאיינת את השיפוי הקבוע בו - הייתה חסרת סיכוי מלכתחילה". 

כזכור, הבוררות שבוטלה ניתנה סביב עימות משפטי בן למעלה מ10 שנים, בנוגע לפרויקט הנדל"ן 'ברוש הגבעה' שבו אמורים היו להבנות ארבעה מגדלי ענק הכוללים 300 יחידות דיור בגבעה הצרפתית בירושלים. עד היום הפרויקט תקוע ובמרכז השכונה ישנו בור חשוף. הליכים משפטיים הכוללים צדדים שונים וטענות בין היתר על תרמית, זיוף מסמכים והסתרת מידע עסקי, גרמו לכך שעד היום נבנו במתחם רק כמחצית יחידות הדיור שתוכננו.

אשר סטולר (צילום: ללא קרדיט)
אשר סטולר (צילום: ללא קרדיט)

המתחם היה במקורו בבעלות הקסטודיה דה טרה סנטה, המסדר הפרנסיסקני בירושלים שהחכירה חלק מהשטח לחברה היזמית סמווד. סמווד נרכשה לבסוף על ידי החברה שנשכרה לבצע את הפרויקט, חברת לוסטיגמן. בין כל הצדדים החלו לפני כעשור מאבקים משפטיים שעברו בין כל הערכאות האפשריות. 

עורכי הדין אילן שביט וחן סדבון ממשרד חיים צדוק, יחד עם עו"ד אודי גולן, המייצגים את איש העסקים אשר סטולר, מבעלי סמווד,  הגישו את הבקשה לבית המשפט המחוזי לביטול הבוררות והשופטת שבח לא נשארה אדישה לטענותיהם כשקבעה כי "הבורר זמיר אמור היה להבין את הבעייתיות אליה נקלע, שלא מרצונו, הכרוכה בהתמודדות עם טענות כנגד הסכם הגישור שנערך במשרדו ע"י שותפו, ומשכך למשוך ידיו מניהול הבוררות".

עו״ד אילן שביט  (צילום: ללא קרדיט)
עו״ד אילן שביט (צילום: ללא קרדיט)

עוד קבעה באופן תקדימי ויוצא דופן כי הבורר פעל בניגוד לדין שלו הוא מחויב "בהינתן ממצאו של בית המשפט המחוזי בירושלים, שכבוד הבורר היה כפוף לו, לא היה רשאי הבורר להרהר אחריו". בשדה המשפטי, יש שיגידו כי מדובר בפסיקה יוצאת דופן ונדירה מעצם העובדה שבוטל פסק בוררות של שופט לשעבר, בעוד שפסק הדין של השופטת שבח מטיל ביקורת קשה על התנהלותו. מערכת המשפט אינה נשארה אדישה לשאלת ניגוד העניינים, אף של שופט לשעבר, וקבעה כי פסיקתו מבוטלת, דבר שקיבל אישור סופי של בית המשפט העליון לפני ימים אחדים.