אדם בן 52 מאזור המרכז חשד באשתו שמנהלת רומן מחוץ לנישואין התקין מכשיר מעקב ברכבה עקב אחריה במכוניתו ניסה להורידה מהכביש מספר פעמים במהלך הנסיעה ולכשהמשיכה להמלט ממנו נגח בה מספר פעמים במכוניתו וכמעט גרם לתאונה. האשה המאוימת נמלטה ברגע האחרון לתחנת משטרה, שם הגישה תלונה על המקרה ועל מקרים קודמים של אלימות במשפחה ועל השמדת רכושה עי הבעל האלים בעת מריבות סוערות. 

הבעל נעצר והתביעה המשטרתית הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים מחמת מסוכנותו. התברר כי לבעל האלים ישנו עבר פלילי רלוונטי ומאסר על תנאי מרחף מעל ראשו. 

סניגורו של הבעל, עו״ד יעקב שקלאר, טען כי הבעל בסהכ דאג לאשתו, שכן נהגה תחת השפעת אלכוהול ולכן ערב אחריה במכוניתו וניסה לעצור אותה לבל תמשיך בנסיעה מסוכנת ותחזור לביתם. 

כן, טען עו״ד שקלאר כי יש לשמוע את קולה של האשה, היא מצידה הופיעה בביהמש והצהירה כי אינה חוששת מבעלה וביקשה לשחררו. 

בית המשפט השלום בפת החליט לשחרר את הבעל לחלופת מעצר וערעור שהגישה התביעה נדחה עי השופט עמי קובו, אשר נתן משקל גבוה לעמדת האשה, וקבע שתסקור שרות המבחן מפיס את דעתו שאכן לא נשקפת מסוכנות כה גבוהה משחרור הבעל. 

היום, לאחר מספר חודשי טיפול בבית נועם, במהלכם הצטיין הבעל בטיפול בכעסים ושינה מדרכיו, הגיש עו״ד שקלאר בשם הבעל בקשה לביטול מלוא התנאים המגבילים וחזרת הבעל לחיק משפחתו. 

הבקשה טרם נדונה. 

תגובת עו״ד יעקב שקלאר:
״‏יחסים בתוך המשפחה הינם מורכבים.  עשינו מאמץ גדול לשקם את היחסים בין בני הזו. הפננו את הנאשם לטיפול בנושא. שמחים על כך שבית המשפט קיבל את דעתנו והלך עקב בצד אגודל עם הנאשם למען שלום בית במשפחה״.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור באתר של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן