תושב הצפון, בשנות ה-30 לחייו, קיבל הזדמנות לשיקומו, לאחר שסנגורו, עו"ד ניר אלטמן, הצליח להגיע להסכמות עם התביעה המשטרתית לפיהן הוא יעבור שיקום במסגרת ביהמ"ש הקהילתי. זאת, לאחר שהודה והורשע בפריצה לרכב ובגניבה ואף שעברו הפלילי כבד. במידה ויעמוד בדרישות ביהמ"ש הקהילתי הוא צפוי להשתחרר ללא כל מעצר בפועל. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד ניר אלטמן לחצו כאן

על פי כתב האישום שהוגש נגד הצעיר לבית משפט השלום בחיפה, הוא התפרץ לרכב שחנה בחניון, פתח בכוח את דלת תא המטען האחורית ברכב ופירק את משענת הראש בספסל האחורי ונכנס לתוכו בניסיון להניע אותו. בעודו ברכב, כך לפי כתב האישום, פרק הנאשם את מערכת הבטיחות "מוביליי" שהיה בו ולקח אותה. 

עורך הדין ניר אלטמן (צילום: עו''ד חן גוסיינוב)
עורך הדין ניר אלטמן (צילום: עו''ד חן גוסיינוב)

"במעשיו המתוארים לעיל", נכתב בכתב האישום, התפרץ הנאשם לרכב במטרה לגנוב וכן ניסה ליטול את הרכב ללא רשות מבעליו, בנסיבות המצביעות על כוונה שלא להחזירו לבעליו". כתב האישום ייחס לנאשם עבירות של נסיון גניבת רכב, גניבה מרכב ופריצה לרכב בכוונה לגנוב. 

הצעיר, לו עבר פלילי על הרשעות בעבירות סמים ואלימות, הודה במיוחס לו והורשע גם על בסיס ראיית דנ"א שהוצגה לביהמ"ש. בשל עברו הפלילי והעבירות בהן הודה, צפוי היה הנאשם לרצות עונש מאסר של 6 שנים לפחות. 

אולם, בטרם נגזר עונשו, בשלב הטיעונים לעונש, הצליח בא כוחו, עו"ד ניר אלטמן, לשכנע את התביעה המשטרתית להעביר את הנאשם לשיקום בביהמ"ש הקהילתי. באמצעות ביהמ"ש הקהילתי, כך לעמדתו, יוכל הנאשם לחזור למוטב ולעזוב את העולם העברייני. 

ביהמ"ש נעתר להודעה המוסכמת של המחלקת התביעות של המשטרה ושל הסנגור, עו"ד ניר אלטמן, לפיה הנאשם ישולב בבית משפט קהילתי. ככל והנאשם יעמוד בנטל בבית המשפט הקהילתי הוא צפוי להשתחרר ללא כל מאסר בפועל.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לפרטים נוספים על עו"ד ניר אלטמן לחצו כאן