פסוריאזיס הינה מחלת עור אוטואימונית הפוגעת באיכות החיים של החולה בה. הטיפולים במחלה עלולים להיות יקרים ועל כן כדאי לבחון את האפשרות להגיש תביעה לביטוח הלאומי כדי שזו תוכר כמחלת מקצוע שתקנה למטופל קבצת נכות והטבות נוספות.  

לפרטים נוספים על עו"ד חנה בן יהודה לחצו כאן

שמה העברי של המחלה הוא ספחת, והיא נגרמת כתוצאה מדלקת כרונית. מאפייני המחלה הם נגעים מכוסים בקשקשת המופעים על חלקי הגוף השונים. מדובר במחלה כרונית שעלולה להתפתח בכל גיל, אך שכיחה בעיקר בגילאי 20-30 ובגילאי 50-60. מטופלים רבים מדווחים על תקופות של רגיעה ותקופות של התפרצות המחלה. על פי הערכות כ-2 אחוזים מהאוכלוסייה בעולם סובלים מהמחלה ואין הבדלים בשכיחותה בין נשים לגברים. 

עורכת הדין חנה בן יהודה (צילום: יח''צ)
עורכת הדין חנה בן יהודה (צילום: יח''צ)

פסוריאזיס נגרמת כתוצאה מפעילות יתר של מערכת החיסון, המובילה לייצור תאים חדשים על שכבת העור העליונה בקצב מהיר, בטרם מספיקים התאים הישנים לנשור. התופעה מובילה להצטברות של תאי עור על חלקי הגוף השונים.

ישנם גורמים שונים להתפרצות המחלה ובהם גנטיקה או חשיפה ממושכת לחומרים מזיקים, שימוש בתרופות שונות וכדומה. אולם לצד זאת, ישנם גורמים כמו מתח נפש או טראומה המובילים להתפרצותה. 

במידה ותצליחו להוכיח כי התפרצותה של מחלת הפסוריאזיס נובעת מתנאי עבודתכם לאורך שנים, כמו חשיפה לחומרים מזיקים שונים, תוכלו לקבל הכרה מהביטוח הלאומי כי מדובר במחלת מקצוע ולקבל בשל כך קצבת נכות. 

במידה והמחלה תוכר על ידי הביטוח הלאומי כמחלת מקצוע, תהיו זכאים לקצבת נכות ולהטבות רבות, שישפרו משמעותית את איכות חייכם.  

מחלה נלווית למחלת הפסוריאזיס היא דלקת מפרקים פסוריאטית. דלקת זו עשויה להביא את החולה לאובדן כושר עבודה ופגיעה ביכולת לנהל שגרת חיים נורמטיבית. במקרים אלו ניתן לבחון אפשרות לתביעת קצבאות של הביטוח לאומי כגון: נכות כללית, שירותים מיוחדים וניידות לצד תנאים סוציאליים ועוד.

בטרם תפנו לביטוח הלאומי חשוב להתייעץ עם עו"ד המתמחה בנושא, בעל ניסיון בהתנהלות מול הביטוח הלאומי, כדי שזה יוכל לסייע לכם לגבש את התביעה, ללוות אתכם בוועדות הרפואיות ובכל הדרוש במטרה ולהגדיל את הסיכויים שזו תתקבל על ידי הביטוח הלאומי. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור בעמוד הפייסבוק של עו"ד חנה בן יהודה לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).