הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

ביום 31.7.22 הוגש עי עו״ד יעקב שקלאר בשם מרשו הערעור הראשון בפרשת 512. הנאשם שמייצג עו״ד שקלאר הורשע בעיסקת יבוא/יצוא של מליון כדורי אקסטזי מהולנד לאוסטרליה בשנת 2003. 

עם הגשת הערעור הוגשה עי עו״ד שקלאר בקשה לעיכוב ביצוע עונש מאסר של 5 שנות מאסר שהושתו על המערער. מספר ימים לאחר מכן הוגש ערעור נוסף עי עורכי הדין אביגדור פלדמן ומיקי חובה בשם נאשם נוסף בפרשה שהורשע בסיוע לרצח ואף עונשו נגזר ל 5 שנות מאסר. 

לאחר הדיון בפני השופט אלרון ביום 10/8 המליץ השופט העליון לפרקליטות להסכים לעיכוב ביצוע עונש המאסר עד השמע הערעור, על מנת שהחלטתו, בהעדר הסכמה, לא תפעל נגד התביעה. בהמלצת השופט אלרון הסכימה התביעה לבקשה לעיכוב ביצוע וזה אכן ניתן. 

עם מתן ההחלטה פנה גם עו״ד שקלאר לתביעה למען יסכימו לעיכוב הביצוע למרשו, שהבקשה מטעמו נקבעה לדיון בפני השופטת וילנר, וביום 11/8/22 הגישה הפרקליטות את הסכמתה לעיכוב ביצוע עונש המאסר גם של הלקוח של עו״ד שקלאר. 

פרקליטות המדינה נימקה הסכמתה ברוחב יריעת התיק והעובדה שיוגשו ערעורים רבים בפרשה. 

תגובת עו״ד יעקב שקלאר לעניין :
"מלכתחילה סברנו שעל פרקליטות המדינה להסכים לבקשה לאור עבור הזמן, עבר נקי, התייצבות ממושמעת לכל הדיונים וסיכויי הערעור המובהקים. להפתעתנו, הפרקליטות התנגדה ועמדה על קיומו של דיון. לבסוף הצלחנו לשכנע את הפרקליטות להסכים לבקשה, רק לאחר שהשופט אלרון כך ציווה בעניינו של מערער נוסף, ואנו מברכים על עמדה הגונה זאת״.

לצפייה בהחלטה לחצו כאן
לצפייה בהחלטה לעיכוב ביצוע עונש המאסר- לחצו כאן
לצפייה בהסכמה מטעם המשיבה לעיכוב הביצוע- לחצן כאן
לצפייה בהפניה לפסיקה- לחצו כאן

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור באתר של עו"ד יעקב שקלאר לחצו כאן

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).