נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, התייצבה היום (שני), להמשך עדותה בוועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע. נציבת שב"ס העידה כי שלושה שבועות לפני בריחת המחבלים מכלא גלבוע, חטיבת הבטחון של השב"ס אישרה את הגדרת הכלא כ-"כלא עם רמת בטחון מירבית".

השר בר-לב התנגד לחקור את בריחת האסירים? קטי פרי בעדות דרמטית
הבריחה מכלא גלבוע: העונש הכבד שמבקשת הפרקליטות להטיל על הנמלטים
לוחמי הימ"מ שעצרו את זכריה זביידי ראויים לצל"ש ולא לחקירה

נציבת שב''ס רב גונדר קטי פרי  (צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)
נציבת שב''ס רב גונדר קטי פרי (צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)

נציבת שב"ס המשיכה את עדותה מאמש, כאשר התייחסה ל-48 השעות הראשונות לאחר הבריחה, וחשפה פרט מפתיעה לגבי החלטתו של השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, לגבי ועדת החקירה. בתוך כך, רב גונדר פרי, העידה כי השר לביטחון פנים, עמר בר-לב הגיע לכלא, וערך ישיבה בת שש עיניים. לאחר מכן, טענה כי השר בר-לב אמר שהוא אינו מתכוון לחקור את האירוע, וכי שינה את דעתו לאחר 48 שעות. "יש לי השערות למה שינה את עמדתו", כך לדבריה.

כזכור, במהלך ינואר העידה פרי לראשונה: "אני נכנסתי לתפקיד אחרי שנתיים של חוסר יציבות ארגונית - כשאין תקציב זו סוגיה משמעותית ביותר". לדבריה, לאחר כניסתה לתפקיד, מפקדים דיווחו על מחסור תקציבי משמעותי. "אמרו שאין להם כסף לטפל בפשפשים", אמרה. בהמשך התייחסה לשיבוצים של האסירים באותו התא, ואמרה: "זה פשוט וברור לא לשים שני אסירים שמוגדרים כ'בעלי סיכון גבוה לבריחה' באותו תא במשך תשעה חודשים, זו אחריות ישירה של מפקד בית הסוהר".

פרי תיארה את השתלשלות האירועים ביום הבריחה: "בסביבות השעה 3:30 אני מקבלת דיווח ממפקד המחוז על אירוע הבריחה. אני יוצאת לדרך, מדברת עם המפכ"ל, עם השר לבטחון הפנים, מבקשת סיוע אווירי, ומגיעה לכלא גלבוע. אחת השאלות שאני שואלת את מפקד הכלא האם היו ביוביות, כי אתה רואה את גודל האירוע. הוא אומר לי שלא היה".