חטיבת התביעות של המשטרה באילת הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד נהג אוטובוס שהסיע ואירגן חופשתם של 45 שוהים בלתי חוקיים באילת.

קוקאין בשווי מיליוני שקלים בפלייסטיישן ובשמפו: כתב אישום בפרשת מבריחות הסמים בנתב"ג

לפני כשבועיים, איתרו שוטרי מרחב אילת קבוצה של עשרות שוהים בלתי חוקיים ששהתה על אחד מכלי השיט, המהווה אטרקציה תיירותית, והייתה אמורה לצאת להפלגה, כל זאת במסגרת נופש מאורגן שתוכנן מבעוד מועד. מיד עם היוודע ממדי האירוע, החלו במשטרת אילת בפעולות חקירה מהן עלה כי לקבוצה מארגנים נוספים אשר אינם נמצאים במקום וכי 26 חדרים הוזמנו עבור הקבוצה באחד מבתי המלון בעיר.

בפעולות נחושות ומהירות, איתרו השוטרים את נהג האוטובוס ובעל חברת האוטובוסים ועיכבו אותם לחקירה בתומה נכלאו. השבוע, בתום מלאכת איסוף הראיות, הגישה התביעה המשטרתית במרחב אילת כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד נהג האוטובוס, בעל חברת האוטובוסים ושני שוהים בלתי חוקיים ששהו עם הקבוצה וזו כניסתם השלישית לישראל בניגוד לחוק.

מכתב האישום עולה כי ב-17 בינואר יצר קשר נהג האוטובוס עם מלון באילת, ושכר 23 חדרים עבור 23 משפחות – שאף אחד מהם אינו בעל אישור שהייה לשהות בישראל או להיכנס אליה. על אף שנהג האוטובוס היה מודע לכך כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים, הוא הסיע אותם ממעלה אדומים לאילת, הגיע לבית המלון, שילם כסף בתמורה לקבלת החדרים לצורך לינתם ואף הגדיל לעשות והכניס מזוודות עם הציוד האישי שלהם לתוך בית המלון.

פקד עו"ד רותם לוי, ס' ראש לשכת תביעות אילת, מסר: "כנגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של הסעת והלנת שוהים בלתי חוקיים בנסיבות מחמירות. כנגד הנאשם קמה עילת מעצר מכוח חוק סדר הדין הפלילי, שכן קיים יסוד סביר לחשש כי יסכן את בטחונו של הציבור בכך שהכניס לתחומי מדינת ישראל לא פחות מ-45 שוהים בלתי חוקיים אשר לא עברו את עינם הבוחנת של גורמי הביטחון של מדינת ישראל והסיעם לתוך העיר אילת. במקרה זה, אינטרס ההגנה על הציבור גובר על האינטרס שבחירותו של הנאשם".