שבעה לוחמים בחטיבת גולני נטשו את הגדוד שלהם שמתאמן בימים אלה אימון חורף בצפון הארץ. חלק מהם נפקדים בגלל בעיות אישיות וחלק מהם נפקדים בגלל חוסר הרצון להתאמן באימון שנחשב לקשה מאוד בתנאי מזג אוויר קשים. השבעה החליטו לעזוב את הבסיס משום שלא הסכימו לבצע משימות שניתנו להם על ידי מפקדיהם, כמו סחיבת נשק כבד, תורנות מטבח ויציאה לשבוע אימון המדמה מלחמה.



אחד מהם טען על יחס רע ממפקדו אולם גורם בכיר בחטיבת גולני אומר כי הבעיות של כל השבעה נבדקו בקפידה ולא נמצאו טענות על יחס או קשר לכך שהשבעה לוחמו במערכה בצוק איתן. "מדובר בחיילים שהעלו טענות כלפי המ"פ והמג"ד ואנחנו נבדוק את טענות" ,אומר הגורם הבכיר בגולני, "אבל זה לא מקובל שהם עוזבים את הבסיס".



לדבריו, חמישה מהם חזרו השבוע ליחידה ונשפטו למספר ימי מחבוש, אולם רגע לפני שנלקחו לכלא לרצות את העונש ברחו שוב מהבסיס. "מדובר בדבר חמור שהם מחליטים לחזור על דעת עצמם והם פגעו בפלוגה שלהם, בחברים שלהם, שכרגע משלימים את האימון בתנאים לא פשוטים", אומר הגורם הבכיר בגולני. "הם ניסו גם לגרור עוד חיילים שיעזבו את היחידה ולשמחתי החברים שלהם לא נגררו אחריהם", הוסיף. 

הגורם הבכיר מספר כי 10 אחוזים מלוחמי החטיבה הציגו בעיות אישיות בתחום הכלכלה: "הכלים שלנו זה לנסות ולעקוב אחרי כל הבעיות. בתשעים אחוז מהמקרים יש לנו ידע על החיילים. כל החיילים עם הבעיות הכלכליות מטופלים כי המטרה היא לא לוותר על חיילים כאלה ולא לגייסם, אלה לגייס אותם ולסייע להם".

נכון לרגע זה החמישה שנשפטו נמלטו מריצוי העונש ושניים טרם חזרו. הגורם הבכיר בחטיבה מעביר מסר לכולם באמצעות התקשורת: "המסר היחידי הוא שהחטיבה ממשיכה להתאמן, והחברים שלהם מתאמנים במזג האוויר הסוער הזה ואני מצפה מהם שיתנהגו כמו ג'ולנציקים ויחזרו לבסיס".

מדובר צה"ל נמסר: "שבעת החיילים המדוברים נשפטו לעונשי מחבוש בפועל מכיוון שעברו על פקודות הצבא. חשוב להדגיש כי החיילים נפקדו לאור סירובם לבצע משימות שהוטלו עליהם".