האיומים של מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, מוכרים היטב למערכת הביטחון. הבשורה הטובה היא שבצה"ל יודעים בדיוק איך תיראה המערכה הבאה. הבשורה הרעה: האיומים של נסראללה לא רחוקים מהמציאות. 

במערכת הביטחון נערכים למערכה בצפון ומבינים היטב כי המערכה לא תהייה דומה לשום דבר שראינו כאן. איום הטילים יצריך פינוי יישובים, כיפת ברזל לא תוכל לספק את ההגנה שהיא סיפקה במערכה בדרום, התמרון האווירי יהיה מאוים והתמרון הקרקעי יהיה החלק המכריע וגם אליו החיזבאללה נערך. גורמים במערכת הביטחון אומרים כי גם העובדה שלוחמי החיזבאללה שקועים עמוק בתוך הלחימה בסוריה גורמת לכך שהלוחמים מתאמנים על רטוב ויבואו יותר מוכנים לעימות הבא. 
בישראל יודעים היטב כי גם באשר לעלות הכלכלית של העימות יהיו השלכות וכל יום של לחימה בצפון יעלה למשק לפחות פי שלושה מצוק איתן.

רק בתחילת החודש פרסמנו את דבריו של קצין בכיר בפיקוד הצפון שאמר כי "ארגון החזבאללה לא רק מתחמש בצורה מאסיבית אלה גם פועל באופן גלוי על הגבול עם ישראל בחלק מהמקרים בסמוך ליישובים". הקצין הדגיש כי חיזבאללה מפר את הסכם 1701 כמעט כל יום, הוא גם מבצע פעילות איסוף, חלק מהן תחת האף של יוניפיל. 

לגבי ההיערכות של נסראללה והחיזבאללה לעימות הבא, אמר הקצין: "אנחנו יודעים לנתח היטב את ההיערכות של חיזבאללה גם בכפרים וגם בתשתיות. רואים פה טביעת אצבע איראנית מאוד ברורה. אנחנו גם יודעים לומר שצבא לבנון משתף עם החיזבאללה פעולה".
הקצין הוסיף: "אנחנו רואים סיורים של אנשי חיזבאללה, אנחנו יודעים לזהות אותם חזותית, אם זה בגלל הזקן או הלבוש. ובנוסף יש גם צירוף של מודיעין שמתחבר עם מה שאנחנו רואים". 
בשנה האחרונה, אומר הגורם, הגזרה התעצמה בכל הקשור למערכות ניתור השטח: "אנחנו עוקבים אחר כל חתימה שמשתנה בתוואי השטח 24 שעטות ביממה".