סוף שבוע מתוח מאוד עבר על הגזרה הצפונית. מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, העלה הצבא את הכוננות בגבול הצפון לכוננות הכי גבוהה. הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, שביטל נסיעה לאירופה הגיע לפיקוד הצפון גם במהלך יום שישי וגם במהלך השבת כדי לאמוד מקרוב על המוכנות של כלל היחידות. ערב שבת הוחלט לקיים תרגיל נרחב בגזרה בהשתתפות מטוסים של חיל האוויר, וכוחות קרקע במטרה לחדד נהלים ולהיות מוכנים לכל תרחיש. 



גורם במערכת הביטחון הודה כי מדובר בתרגיל שלא כלול בגרף האימונים הקבוע מראש והוא מתקיים כחלק מההבנות של הערכות המצב שמערכת הביטחון קיימה לקראת סוף השבוע. 
 
גם במהלך יום השישי, עד כניסת השבת, עלו כלים כבדים לגזרת הצפון והשיירות נראו היטב לכל אורך כביש 6. גם הרמטכ"ל וגם שר הביטחון התייחסו באופן רשמי למצב הרגיש שהגזרה מצויה בו, במטרה להעביר מסר לחיזבאללה, לסוריה ולאיראן כי ישראל ערוכה להגיב לכל התקפה שהצד השני יזום. בערוץ 10 פורסם בליל שבת כי גורמים מדיניים העבירו מסרים באמצעות הרוסים לאיראן, שתמתן את החיזבאללה ברצון להגיב, שכן במידה ותגובה תגרור את ישראל לעימות מול החיזבאללה, גם המדינות שמהן תתבצע התקיפה ישראל לא תהסס לפגוע בהן. באתרים בלבנון פורסם כי ממשלת לבנון מאיימת על חיזבאללה שאם יזום מתקפה נגד ישראל, לבנון תסייע לישראל בתגובה, אם כזו תגיע.

הרמטכ"ל בני גנץ אמר במהלך הביקור בסוף השבוע בפיקוד הצפון: "כוחות צה"ל עוקבים אחרי המתרחש בכלל המרחב, מאד דרוכים, ערוכים ונכונים לכל פעולה שתידרש. הציבור חי את שגרת חייו הנכונה, עשה את צעדי הדריכות הנדרשים אבל בסך הכל הצפון שקט, חזק ואיתן. צה"ל מוכן לכל משימה כפי שלא תתפתח ויפעל בשיקול דעת מצד אחד ובנחישות והעוצמה הנדרשת מן הצד השני". 
 
גם שר הביטחון, משה בוגי יעלון, הגיע לפיקוד הצפון וקיים הערכות מצב עם אלוף הפיקוד אביב כוכבי, ראש אמ״ץ אלוף יואב הר אבן ובכירי הפיקוד. "חשוב להמשיך לשמור על קור רוח וסבלנות, ולדעת להגיב באופן המתאים ביותר, כזה שיבהיר לכל מי שינסה לפגוע בנו, שלא נסבול התגרויות מכל גזרה שהיא", אמר יעלון בסיום הערכת המצב. "ישראל תראה בממשלות, במשטרים ובארגונים שמעבר לגבולה הצפוני אחראיים למתרחש משטחם, ותדע לגבות מחיר בכל מקרה של פגיעה בריבונות הישראלית, באזרחים ובחיילים. לא נסבול ניסיונות לפגוע בנו ונדע להגיב בעוצמה כלפי כל ניסיון שכזה". 
 

חיילים בגבול הצפון. צילום: נועם אמיר
 
במהלך השבת נראו חיילי צה"ל דרוכים לכל אורך הגבול ובכניסה ליישובים צמודי גדר. בין היתר נפרסו מאהלים בכניסה ליישובים. בראש ובראשונה רצו בצבא להרגיע את התושבים ולהקנות תחושת הביטחון נוכח האיומים על כיבוש יישובים.