בעוד שצה"ל העלה לגבול הצפון מאות לוחמים בסוף השבוע, התלוננו לוחמי יחידה מובחרת כי העמדה שלהם באחד היישובים בצפון לא קיבלה די אספקת מזון וכי לוחמים סיימו את השבת רעבים. תחילה פנו החיילים לתושבי היישוב, אולם לאחר שהבינו כי התושבים אימצו בליל שבת לוחמים מיחידה אחרת, הם נאלצו להסתדר בעצמם.
 
במהלך השבת הצליחו המפקדים להשיג אוכל חם לחיילים, אולם חלקם העידו כי האוכל לא הספיק וחלק מהמפקדים ויתרו על ארוחה למען החיילים. אחד מהם סיפר: "כבר ביום שישי הבנו שיש בעיה והתרענו על כך. בהתחלה אמרו לנו שיהיה בסדר, אבל לא היה בסדר".
 
שגיא, תושב אחד היישובים בצפון סיפר כי הוא פנה לקצין מזון בפיקוד הצפון וזה אמר לו שהנושא בטיפול. "זה לא היה נעים לשמוע שלחיילים היה מחסור במזון", אמר. "אנחנו הזמנו חיילים לקבלת שבת, אבל החיילים הספציפיים האלה לא הוזמנו, כי כבר לא היה מקום. ילדים ביישוב שמעו מהם שהם רעבים וכך גילינו שיש בעיה". 

חייל אחר שעבר את השבת באותו יישוב סיפר "שמרנו פה על כוננות ואי אפשר היה לצאת לקנות אוכל. גם להזמין מקריית שמונה היה בלתי אפשרי כי הכל שם סגור בשבת". נוסף לכך, החיילים שהיו אמורים ליהנות מחמין במהלך השבת, גילו לתדהמתם כי הפלטה שהייתה אמורה לחמם את האוכל נותקה מהחשמל, לאחר שאחד החיילים ביקש להטעין את המכשיר הסלולרי שלו ולא החזיר את הפלטה למקור החשמל, דבר שגרם לחמין לא להתבשל. מדובר צה"ל נמסר כי “בניגוד לטענות הכתב, לא נמצאו חוסרים במזון בקרב חיילי הכוח המדובר ואף לא הועלתה בפני המפקדים כל טענה בדבר מחסור במזון”.

עם זאת, גורם צבאי מסר שלא לציטוט כי "בעקבות תקלה באחד מגופי החימום, סופק לחיילים מזון חלופי". בתוך כך, תושבות הצפון התגייסו לבשל ולהכין אוכל חם ומטעמים לחיילים שתגברו מאז סוף השבוע את גבול הצפון. בין היוזמות הייתה גם שירלי נאווי ממטולה, שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה הודעה שהתקבלה בברכה על ידי עשרות נשים.
 

בהודעה שפרסמה כתבה נאווי לבשלניות האזור: "יש כאן חיילים שבאו לחזק אותנו והם זקוקים לפינוקים ולאוכל טוב. מאחר שאנחנו לא רוצים לפרסם איפה הם נמצאים בדיוק, קבענו נקודת איסוף של אוכל ומטעמים ליד החורשה באזור, ומשם יועבר האוכל לחיילים". מאחר שחלק מהחיילים הם דתיים, התבקשו הבשלניות לציין אם מדובר באוכל כשר. את האוכל החם והעוגות העבירו הנשים ברכביהן לנקודות שבהן מרוכזים החיילים. 

"כבר מיום רביעי שעבר דאגנו לחיילים לאוכל חם", סיפרה נאווי, "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות בשבילם. הם שומרים עלינו בכפור ואנחנו בבית החם ואי אפשר לא לחשוב עליהם. הכנו להם סעודות מלכים ומרקים חמים ועוגות, והבאנו להם לשמירות. הכנו להם גם סעודת שבת שהם אכלו לפני שהם יצאו למשמרת, ובשבת בבוקר הזמנתי חיילים לג'חנון ולחמין. היה תענוג לראות אותם יושבים על הספות, מרימים רגליים, אוכלים ומרגישים קצת בית. אני בעיקר מקווה שהחיילים ישתעממו כאן וישמינו מהפינוקים", סיכמה נאווי.
 
גם במסעדת בית שלום במטולה חשבו על החיילים שהוזמנו לסיידר טרי מתפוחי המטעים, לקפה, לעוגות ולשאר פינוקים. בעלת המקום מרים הוד סיפרה: "התרגשתי לראות את החיילים המשרתים רחוק מבני משפחותיהם בגבול הצפון ומגנים עלינו. חיבקתי את החיילים ואני מקווה שהענקנו להם מעט ממה שהם נותנים למדינה שלנו".