המתיחות בצפון נותנת את אותותיה.

צה"ל החל לחפור היום (רביעי) ביישוב זרעית, המממוקם ליד גבול הצפון, במטרה לבדוק האם נמצאות באיזור מנהרות אשר נחפרו על ידי אנשי חיזבאללה או ארגוני טרור אחרים.
יש לציין כי עד עתה שוללים גורמי הביטחון את האפשרות לכך שישנם מנהרות באיזור, אך בעקבות בקשות התושבים ותלונותיהם, חופר צה"ל מדי פעם ביישובים אשר מתלוננים על רעש מוזר שמגיע מתחת לאדמה. עד עתה לא נמצא שום סימן המראה על מנהרות. כעת עובד מחפרון באיזור זרעית על מנת לבדוק את התלונות. על החפירה פורסם לראשונה ברשת ב'.

 לאחר הפרסום הבהירו גורמים בצה"ל כי "לא נמצאו מנהרות בגבול הצפון. כל תלונה של תושבים נבדקת בקפידה על ידי יחידות הנדסה של צה"ל. עד היום לא נמצאו תשתיות המעידות על מנהרות בגבול הצפוני". גורם בכיר בצה"ל אומר כי "גם בעבר נעשו בדיקות דומות בעקבות תלונות של תושבים".

יעלון: "לא נסבול הפרה של ריבונותנו"

בתוך כך, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון התייחס להתפתחויות האחרונות בגבול סוריה ולאזעקות האחרונות: "תקיפת חיל האוויר הלילה בשטח שבשליטת אסד בסוריה כלפי מטרות משטרו, היא מסר ברור שלא נסבול כל ירי לעבר שטח ישראל והפרה של ריבונותנו, ונגיב בעוצמה ובנחישות".
 
בהמשך הודעתו אמר יעלון: "כפי שמשטר אסד אחראי לירי משטחו לעבר ישראל, כך אנו נדע לגבות מחיר כבד מכל משטר או ארגון אשר משטחו תופר ריבונותנו ויבוצע ירי כזה או אחר לעבר ישראל. אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולהיות סובלניים כלפי פעולות טרור וניסיונות לפגוע באזרחינו וחיילינו".
 
עוד אמר יעלון: "אנו פועלים בקור רוח ובנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל מול מדינות וגורמי טרור שמטרתם לשבש את חיינו".