הקיבוצים הסמוכים לגדר הגבול עם לבנון עדיין מונחים להישאר בבתיהם סמוך למרחבים מוגנים. במועצה האיזורית גליל עליון ביקשו בצהריים מהורי תלמידי בתי הספר שלא להגיע עצמאית לבית הספר. המועצה הוציאה בעקבות המצב הבטחוני הסעות בטוחות, בתיאום עם כוחות הבטחון לכל היישובים בתחומה.

הכבישים מזרחית וצפונית לקרית שמונה אשר היו חסומים - נפתחו. עד עתה לא הוציאה המועצה הנחיות מיוחדות לתושבים.
גל מקיבוץ דפנה סיפרה כי התושבים הונחו להישאר במרחבים המוגנים וכי גם עתה הם מכונסים בבתיהם: "בעקבות המצב ביקשו מאיתנו ומשאר הקיבוצים ליד, להישאר בבתים במרחבים המוגנים. לפני שעה, שמענו רעשי פיצוצים שנמשכו כמה דקות ארוכות ואחר כך הפסקה ושוב רעש. כל המצב ביממה האחרונה השתנה, גם התחושה השתנתה, פעם ראשונה שזה מרגיש אחרת וממש מתוח. בקיץ אירחנו תושבים מהדרום והכל היה פסטרולי כביכול ועכשיו אנחנו בעצמנו במצב כזה, אחרי כמה שנים שקטות מאז מלחמת לבנון השניה".

בצפת הוציאה העירייה הודעה על תרגיל פתיחת מקלטים ציבוריים. לתושבים הוצאה לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה הודעת רענון ובה נכתב כי על המקלטים להיות מאווררים ונקיים, ועל מערכות החשמל והמים להיות תקינות, כשהנגישות למקלט ללא מכשולים. 
הציוד המומלץ למקלט הוא טלוויזיה, רדיו וסוללות, טלפון ומחשב עם חיבור לאינטרנט, שלושה ליטר מים סגורים בבקבוקים לכל אדם למשך יממה ומומלץ להכין מנות לשלושה יממות לאדם. 
מלבד זאת, יש לדאוג למזון סגור כמו חטיפים ושימורים, תאורת חירום, ערכת עזרה ראשונה ורשימת טלפונים לחירום, וכמו כן תיק עם ציוד אישי הכולל תרופות כרוניות למקרה הצורך, למקרה של פינוי מהבית לכמה ימים.