המערכת הפוליטית לא נותרה אדישה לגל האירועים בצפון.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הנמצא בביקור מדיני בביג'ינג, התייחס בפגישתו עם מקבילו הסיני, וואנג יי, לאירועים בצפון: "יש לשנות את הגישה שבה נקטה ישראל עד היום ולהגיב על ירי של טילים לעבר שטחנו הריבוני בצורה קשה מאד ולא פרופרציונאלית, כפי שהיו מגיבות סין או ארצות הברית לארועים דומים"

השר ליברמן אמר לעמיתו הסיני כי הוא מצפה שישראל תקבל תמיכה מידידותיה בעולם לתגובה כזו, כחלק מכך שהעולם כולו צריך לאמץ גישה חדשה להתמודדות עם הטרור, גישה שתהיה קשה וחמורה ולא תסבול פרובוקציות כמו אלו שראינו היום מחיזבאללה. לדבריו, ארגוני הטרור בעולם פועלים תחת שמות שונים אך יש להם את אותה המטרה מול המערב ובמזרח התיכון.

תקופת הבחירות הביאה איתה שלל תגובות מפוליטיקאים אשר ניצלו את המצב כדי לנגח את הצד השני של המפה הפוליטית. יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כי "מי שחושב שבזמן בחירות ניתן לאיים עלינו-ילמד שטעות קשה וחריפה בידיו. אם מישהו בחיזבאללה חושב שניתן לאיים או לפלג אותנו בזמן בחירות, ילמד שאנחנו חזקים ומאוחדים בשמירה על ביטחון האזרחים". 



עוד הוסיף כי "עתיד הגולן ברור - הוא יישאר בידינו ואנחנו נדאג לביטחון תושביו. אנו נותנים גיבוי מלא לצה"ל, כוחות הביטחון, המערכות האזרחיות ולתושבי הצפון - אין ולא יהיו פשרות כלפי מי שתוקף את אזרחי ישראל"

מנגד, בימין יישרו קו עם ראש הממשלה, "אני מעבירה מסר ברור לחיזבאללה, אל תמתחו את החבל, משום שתחטפו מכה קשה יותר מזו שחטפתם במלחמת לבנון השניה", אמרה ח"כ מירי רגב בפאנל בבית הספר 'אורט' ברמלה והוסיפה עקיצה למחנה הציוני: "בוז׳י יגשים את חזונו של ערפאת באמצעות טיבי."
 
גם ח"כ דני דנון היה נחרץ: "נגיב בחריפות לכל פגיעה במדינת ישראל. ירי הרקטות מבהיר את החשיבות בממשלה לאומית גדולה ורחבה. רק ממשלה ששומרת קודם על האינטרסים של אזרחי ישראל תדע להתמודד מול האיומים הביטחוניים והמורכבים שנמצאת מדינת ישראל. יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין כתב בפייסבוק: ״מקווה שאויבינו באשר הם יפנימו בהקדם שלא משתלם להם להפר את השקט בגבולותינו״.

יו״ר מפלגת ״יחד״, ח"כ אלי ישי הגיב לאירועים בצפון ואמר: ״אני עוקב בדאגה אחר הדיווחים מגבול הצפון. זה הזמן לשאת תפילה לשלום חיילינו ואחינו. זו תזכורת כואבת לנו ולעולם מיהם שכנינו ומול אלו איומים מדינת ישראל ניצבת".

"אני שולח חיבוק חם לחיילי צה״ל ולתושבי ישראל בגבול הצפון. מפלגות השמאל ותומכיהן צריכות להתעשת ולהבין כי אין לנו פרטנרים ובג׳ונגל של המזרח התיכון רק ימין חזק הנטוע ביסודות של תורה ידע לשמור על הארץ ולהגיב ביד קשה לכל מי שמבקש להפר את השקט של תושבי ישראל״.