בית הדין הצבאי גזר היום (ראשון) עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל על חייל, אשר ניהל בשנים האחרונות את בית חב"ד בבוליביה. הוא הורשע בהשתמטות משירות לתקופה של למעלה מתשע שנים. 
מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי החייל ניהל בעבר דין ודברים מול צה"ל שכללו פניות לבקשה להכיר בו כבן-ישיבה במסלול "תורתו אומנותו". בעקבות זאת, דחה הצבא את גיוסו מעת לעת, עד אשר הוא הפר שם את תנאי הדחייה ובעקבות זאת נקרא לשירות סדיר. 
עוד עולה מכתב האישום כי החייל לא התייצב לקריאה זו ומאז נחשב משתמט. לאחר הגשת כתב האישום, כפר החייל באשמה וטען כי לפני גיוסו היה מעורב בפעולות התנגדות לתוכנית "ההתנתקות" ובעקבות זאת נמסר לו כי לא יגויס לצבא. לטענתו, בתגובה לכך עזב את הארץ, עד אשר ביסס את מקום מגוריו בבוליביה, שם שימש עד לאחרונה כמנהל בית חב"ד.

 
חייל, שפר משכורתך: 1076 שקלים ללוחם, 540 לעורף

לאחר שמיעת ראיות, הרשיע בית הדין הצבאי המחוזי את הנאשם. בית הדין הצבאי קבע כי הנאשם היה מודע באופן מלא לחובת גיוסו ולתאריך הספציפי אליו נקרא לגיוס. בנוסף, נדחתה טענתו כאילו קיבל פטור משירות.
במסגרת הסדר הטיעון שנרקם בין הצדדים, בית הדין הצבאי גזר על הנאשם שבעה חודשי מאסר לריצוי בפועל ומאסר מותנה. מדובר בעונש מקל למדי אשר שקל את נסיבות המקרה הייחודיות ואת המוטיבציה הרבה שהביע הנאשם להמשיך בשירות בצה"ל לאחר סיום ריצוי המאסר.