לוחמי היחידה המובחרת ״רימון״ של חטיבת גבעתי יתייצבו הערב במשכן לאמניות הבמה בבאר שבע ויקבלו צל״ש יחידתי ממפקד פיקוד דרום, האלוף סמי תורגמן, על היותם גורם משמעותי בלחימה במבצע צוק איתן שהתנהל בקיץ האחרון.



עבור הלוחמים הערב הזה מהווה נקודת ציון משמעותית. היחידה שהוקמה רק לפני כחמש שנים הוקפצה בקיץ האחרון ללחימה אגרסיבית מול אויב חזק ועיקש, וחייליה הפגינו יכולות לחימה ונחלו הצלחה שאינה מותירה מקום לספק: הם חיסלו 50 מחבלים ולא ספגו אף אבידה בנפש.



האויב ספג תבוסה קשה. בכל קרבות הפנים מול פנים חיסלו לוחמי רימון את המחבלים, 14 במספר. מעבר לכך, בקרבות שבהם הופעלה אש מרחוק ספרו הלוחמים עוד 30 מחבלי חמאס הרוגים, על כך ועוד הם יקבלו את אות ההערכה הערב.

"זו הפעם הראשונה שהיחידה מופעלת ונדרשת לעמוד במשימות מבצעיות בתוך רצועת עזה", אמר אתמול מפקדם, רס"ן טל, "ההתחלה הייתה קצת מהוססת. ידענו למה היחידה מסוגלת, אבל לא נבחנו בזה באופן מעשי. היום אני יכול להגיד שיחידת רימון היא הדובדבן של חטיבת גבעתי".
עם הרבה אמונה בלוחמיו, יצא רס"ן טל ללחימה באבק העזתי. בשטח הוא מצא לוחמים מאומנים ונחושים שעמדו בכל המשימות ללא דופי. במהלך המבצע איתרה היחידה עשרות פירי מנהרות לחימה והשמידה כמה מנהרות, ובהן זו שהובילה מתוך מסגד אל שטח ישראל. איתור והשמדת המנהרה הזו מנעה מהחמאס את אחד ההישגים שאליהם התכונן: חדירה ליישוב ישראלי ופיגוע קשה. בנוסף, רס"ן טל ולוחמיו סייעו רבות באיסוף מודיעין שהוביל למציאת אמל"ח רב בתוך פירי מנהרות בחירבת אח׳זעה, חאן־ יונס ורפיח, שגם שם נקלעו לקרבות קשים שייכנסו למורשת הקרב של היחידה.
"עם המשימות עלתה רמת הביטחון של הלוחמים וגם האמון של הפיקוד בהם" מספר רס"ן טל, "המשימות נעשו יותר מאתגרות ויותר קשות. זו היחידה שנתקלה הכי הרבה פעמים וביצעה הכי הרבה משימות. להיתקל חמש פעמים מול מחבלים בטווח אפס זה לא דבר פשוט".
לצד חיילי הסדיר פעלו חיילי מילואים והכשירו אותם לאורך הלחימה. גם הם ראו את השיפור ביכולות המקצועיות ובטכניקות הלוחמה. באחד המבצעים המורכבים הוזעקה יחידת רימון להשמיד את המנהרה שממנה בוצע ניסיון החדירה של 13 מחבלים בסמוך לקיבוץ סופה.
בנימוקי הצל"ש ליחידת רימון נכתב בין היתר כי "יחידת רימון סייעה בפיתוח והטמעת יכולות טכנולוגיות בקרב כוחותינו, תוך שהיא מגלה יוזמה וחדשנות. במהלך צוק איתן לחמו לוחמי היחידה בקרבות רבים בעומק שטח האויב. בקרבות שהשתתפו הלוחמים הם מילאו את משימותיהם בהצלחה ופגעו בעשרות מחבלים. יחידת רימון הראתה במעשיה דבקות במשימה לאור המטרה, יוזמה, התקפיות ותחבולה".
בנוסף לצל"ש היחידתי, אחד מלוחמי היחידה, סמל סהר אלבז, קיבל לפני כשבועיים את צל"ש הרמטכ"ל על תפקודו בעת המבצע ועל כך שחיסל ארבעה מחבלים בקרב הרואי פנים מול פנים.