מפקד פיקוד דרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, נפגש היום (שלישי) עם מקבלי צל"ש אלוף על התנהלותם במערכת "צוק איתן".

האלוף תורג'מן התייחס לפעילות צה"ל ואמר: "לשמחתי ולשמחתנו, לכל מקום שבו שלחנו כוח הצלחנו לגבור על האויב שנמצא שם". תורג'מן הדגיש את חשיבות הגורם האנושי: "אין מערכת שיודעת למצות הכול ולהביא את הפתרון, חוץ מהמערכת האנושית. אתה צריך את הלוחם, אתה צריך את המפקד הזוטר שנמצא קדימה, מפקד מלפנים. האומץ של הלוחמים שלכם ושל כמותכם שקיבלו צל"שים, וגם כאלה שלא קיבלו צל"שים, אבל היו נכונים להתמודד עם האתגר, החשש והפחד, לממש את המשימות שלהם ושלנו בצורה טובה מאוד. במעשים שלכם, של כל אחד פה בנפרד, הצבתם איזשהו רף של סמן ימני והפכתם מודל לחיקוי". 



בין מקבלי הצל"שים היו רוני ג'קסון, בת 21 מכוכב השחר, תצפיתנית בגדוד איסוף 414, שסיפרה: "זיהיתי בצוק איתן 13 מחבלים שיצאו ממנהרה ליד קיבוץ סופה". טל רבינוביץ', בן 25 מעמק חפר, מושב כפר מונאש, שסיפר: "אני הייתי באירוע של ניסיון החטיפה של עמית יאורי בחירבת אחזעה, בהיתקלות שהייתה שם". גם אלישמע ג'קסון, בן 29, אבא לשניים, סיפר: "בצוק איתן הייתי מ"פ בגדוד 51, הייתי באירוע בבית שעלה באש".



תורג'מן הוסיף: "רציתי להביע הערכה על מה שעשיתם. התוצאות של המבצע וההישגים הם בין היתר על הכתפיים שלכם ושל החברים שלכם שהיו איתכם ביחד".