פיגוע דריסה בירושלים. ברחוב שמעון הצדיק, סמוך לרכבת הקלה ובקרבת מקום לבסיס מג"ב, נהג ברכב דרס שש שוטרות בשנות ה-20 לחייהן ורוכב אופניים בן 51. שלושה מהפצועים נמצאים במצב קל-בינוני, שניים במצב קל ועוד שתי נפגעות חרדה. החבלות הן באזור הגפיים ובפנים. 



מתחקור ראשוני עולה כי המחבל, תושב ראס אל עמוד, הגיע עם הרכב מכיוון צומת זקס לכיוון בסיס יהודאי, סטה מהכביש, עלה על המדרכה ודרס חמישה אנשים, בהם ארבעה מכוחות הביטחון. לאחר שהמחבל דרס את האנשים במקום, הוא יצא מרכבו עם סכין קצבים וניסה לדקור את עוברי האורח, ללא הצלחה. המחבל נורה במקום על ידי אנשי משמר הגבול, נפצע באורח קשה וכעבור מספר דקות מת מפצעיו.




הרכב של המחבל. צילום: מרק ישראל סלם



אריאל בן דוד, חובש מד"א שהיה בזירה, סיפר: "מדובר בזירה עם שישה פצועים שהיו שרועים על הכביש, מתוכן שתי חיילות מג"ב, כולם פצועים קל ובינוני. המחבל היה ירוי בכל חלקי גופו".
 


צילום: מחמוד עביד, אתר ״יאפא48״



נחום ברנשטיין סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בשתי זירות אירוע, רוכב אופניים שנפגע מרכב שהמשיך בנסיעה, ו-4 נפגעים נוספים מתוכם גבר ו-3 נשים שנפגעו אף הם מהרכב בכניסה לבסיס מג"ב, יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים, כוחות גדולים של משטרה פועלים במקום לבדיקת נסיבות האירוע, בשלב זה ככה"נ הרקע לאומני". 

צילום: מחמוד עביד, אתר ״יאפא48״

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הגיב על הפיגוע: "לא ניתן לטרור לשבש את שגרת חיינו ונמשיך להילחם בו ללא פשרות. אני רוצה לשבח את אנשי הביטחון, מאבטחי העירייה השוטרים והאזרחים הערניים שהביאו לסיומו המהיר של האירוע ומנעו פגיעות נוספות. התשובה שלנו לטרור היא המשך השגרה, ועלכן כל אירועי פורים בבירה יימשכו כמתוכנן והאבטחה בכל העיר תתוגבר, כולל האירוע המרכזי בככר ספרא אשר נערך במתחם סגור ומאובטח. אני מזמין את כל תושבי המדינה לחגוג את פורים בירושלים ולחזק אותה". 

משה לוי, מתנדב איחוד הצלה, סיפר: "אין ספק כי מדובר בנס פורים, מדובר בפיגוע משולב שבאורח נס הסתיים כך ללא הרוגים או פצועים קשה, המחבל שדרס את הולכי הרגל פגע גם בשוטרות שהיו בכניסה לבסיס מג"ב הסמוך בחפץ חד (ככה"נ סכין) ופצע אותם באורח קל ובינוני, הענקנו טיפול ראשוני לנפגעים עד להגעת האמבולנסים לזירה, ראוי לציין ולהוקיר את פעילות כוחות מג"ב ומשטרה שתוך דקות ספורות השתלטו על האירוע תוך נטרול המחבל".

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי שיבח את פעילות לוחם מג״ב והמאבטח וציין כי "התגובה המהירה והנחושה עצרה את הפיגוע עם תחילתו ומנעה המשך פגיעה בחפים מפשע״ עוד הוסיף כי ״משטרת ירושלים ערוכה בכוחות מתוגברים ותגיב במהירות לכל אירוע כפי שנעשה היום ובפיגועים האחרונים. אנו נמשיך בהיערכות במטרה לאפשר את המשך אירועי פורים בביטחה".


הסכין איתה ניסה המחבל לדקור

לפני שלושה ימים, סוכל ניסיון כנגד לוחמי מג"ב באזור ג'נין. ערנותם של לוחמי מג"ב מיחידת הליוויים שהיו באימון ירי במטווח סמוך לג'נין הוביל ככל הנראה לסיכול פיגוע דקירה במהלכו נעצר צעיר ובחיפוש על גופו נמצאה סכין.