ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, יצא השבוע לביקור עבודה בארצות הברית, עדות לכך ששיתוף הפעולה הביטחוני בין ירושלים לוושינגטון נמשך למרות חילוקי הדעות באשר להסכם הגרעין האיראני.



הלוי ייפגש עם גורמים במערכת הביטחון האמריקאית וייקח חלק בארוע גיוס תרומות. זהו ביקורו הראשון בארצות הברית מאז מונה לתפקיד בספטמבר.



היחסים בין שתי המדינות עברו משבר בתקופה האחרונה בעקבות נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס בו הביע את התנגדותו להסכם המתגבש בין איראן לבין מעצמות המערב. עם זאת, הנשיא ברק אובמה שב והדגיש כי הסיוע הביטחוני לישראל יימשך.



נסיעתו של הלוי לארצות הברית היא עניין שבשגרה, כך אמר גורם המעורה בנושא, והוסיף כי זאת הזדמנות לראש אמ"ן להתוודע עם מקביליו במערכת הביטחון האמריקאית.



בשבוע שעבר אמר ראש המודיעין האמריקאי, ג'יימס קלאפר, בראיון, כי שיתוף הפעולה המודיעיני בין ישראל לארצות הברית בנושא הגרעין האיראני נמשך כסדרו,



לדברי קלאפר, פיקוח הדוק על תכנית הגרעין האיראנית נמצאת במוקד של קהיליית המודיעין של ארצות הברית. "אנחנו זקוקים למידע הבסיסי שהפיקוח מספק וכן למידע שמגיע באמצעות מעקב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. אנחנו נבדוק את המידע הזה באמצעים המודיעינים שעומדים לרשתונו, וכן אלה של בעלות בריתנו, בייחוד ישראל", הוסיף.



דבריו של קלאפר באו לאחר שהממשל הזהיר את ישראל שלא לחתור תחת השיחות. הדברים גם עומדים בסתירה לדיווח בערוץ 10 לפיו הופסק שיתוף הפעולה המודיעיני בין ירושלים לוושינגטון בנושא הגרעין האיראני.