שערי הבקו"ם בתל השומר נפתחו הבוקר (א) לגיוס מרץ 2015 שנחשב בצה"ל לגיוס החורף הגדול ליחידות השדה. חצי שנה לאחר מבצע "צוק איתן" ובאגף משאבי אנוש בצה"ל מציגים נתונים נאים בקרב הבנות המבקשות להתגייס לשירות בתפקיד קרבי ותומכי לחימה, שמציג עליה של 30 אחוז.

בקרב הבנים, נראית עליה קלה ביחס לשנה המקבילה אשתקד ובסך הכל 75 אחוז מהמתגייסים הביעו נכונות לשרת בתפקיד קרבי. "אנו פועלים ונמשיך לפעול לשוויון הזדמנויות מלא בין המשרתים, להרחבת שילוב הנשים בצה"ל בתפקידים משמעותיים והרחבת היקף הלוחמות" אמר ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי. "הלוחמים והלוחמות, באשר הם, ימשיכו להיות ראש החץ ולקבל תעדוף, תוך הבנה שלא יוכלו לבצע משימותיהם ללא תמיכה מקצועית ואיכותית של כלל המערכים תומכי הלחימה. צה"ל הינו מכונת מלחמה מורכבת ועצומה בה לכל אחת ואחד תפקיד וכולם נדרשים וחשובים". 
 
בצה"ל רואים את נתוני הגיוס בקרב הבנות לתפקידי לחימה בעלייה מתמדת. רק בגיוס נובמבר האחרון הציג ראש אכ"א נתון של עלייה ב-25 אחוזים בשנתיים האחרונות, נתון שממשיך לעלות גם בגיוס הנוכחי. באכ"א קושרים את הנתונים לעבודת שטח בתוך בתי הספר בתקופת התיכון דבר שמעלה את המוטיבציה בקרב הבנות, ובהסברה רחבה גם בקהילת התגייסות מהמגזר הדתי שרובן מתגייסות לתפקידי מודיעין, תפקידים שנחשבים כתומכי לחימה. 
 
עוד נתון מעניין שמציג אגף כח אדם, מעלה כי בצה"ל קשובים מאוד לבקשות המיועדים לשירות. 90 אחוז מהמתגייסים הוצבו לשרת באחת משלוש הבחירות שהציגו במנילה שלהם טרום הגיוס. 
 

"מודל צבא העם ימשיך להוות אבן יסוד בבניינו של צה"ל תוך כוונה להרחבת הגיוס לכלל המגזרים ומתן מענה ייחודי לאוכלוסיות המיוחדות", אומר האלוף טופולנסקי. "צה"ל נבנה לאורך השנים כצבא חזק ואיכותי, צבא מרתיע ומכריע, הנשען על יכולות ואמצעי לחימה מהמתקדמים בעולם, אולם סוד כוחו ומקור עוצמתו האמיתי מאז ומתמיד היה ויהיה האנשים ורוח הלחימה" סיכם ראש אכ"א.
 
בתוך כך, הגיוס הנוכחי הוא האחרון לפני גיוס יולי ואוגוסט שם המתגייסים בקרב הבנים ישרתו רק 32 חודשים. בצה"ל מקווים כי הכנסת הבאה תתרצה ותסכים לתקן את החוק גם בנושא גיוס הנשים ותאריך את השירות שלהן בארבעה חודשים. גם נושא גיוס החרדים נמשך אולם האצת התהליך ממתין גם הוא לאחר הבחירות לאור העובדה כי המפלגות הדתיות צפויות להערים קשיים בכניסתן לקואליציה. בצה"ל ממתינים אולם מדגישים כי גיוס החרדים נמשך כרגיל.