מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו הבוקר (שבת) לגבול הצפון, לאחר שזוהתה תנועה ערה של כלי טייס סוריים בגבול שבין סוריה למזרח לבנון, כחלק מהקרבות עם המורדים. 



לפני ארבעה ימים אירעו שתי תקריות בגבול הצפון,  כשחייל צה"ל נפצע קל במהלך פעילות מבצעית בגבול רמת הגולן. מדובר ככל הנראה בירי מנשק קל. מתחקור ראשוני עולה כי כוח של גדס"ר גבעתי שפעל על הגבול בסמוך למוצב הבוסטר ברמת הגולן נורה על ידי כח שנמצא באזור תחת שליטה של אסד. החייל נפצע באורח קל ולא נזקק לפינוי. צה"ל לא השיב אש לעבר מקורות הירי. 
באירוע שקרה בשעות אחר הצהריים, דווח ברשת "אל מנאר" הלבנונית על כך שכוח צה"ל עבר את הגבול הכחול בין ישראל ללבנון, שנחשב לשטח בינלאומי. על פי הדיווח, שמונה חיילים התנהלו באיזור, זרקו רימוני עשן ומיסכו לחלוטין את האיזור. צוות אל מנאר שהיה באיזור טען כי "הכיבוש ירה מעל צוות שלושה כדורים שחלפו מעל ראשו של הצוות". לא היו נפגעים. צה"ל אישר את האירוע ואמר: "בוצע הרחקה לעבר חשודים שחצו את קו הגבול הכחול".

קודם לכן, בתחילת השבוע דווח כי מאות לוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" תקפו כוחות כורדים בצפון-מזרח סוריה וכי בעקבות הקרבות, עשרות בני אדם נהרגו בשני הצדדים.