מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון וה-‏MDA‏ האמריקני השלימו בהצלחה ‏סדרת ניסויים במערכת היירוט 'שרביט קסמים', לקראת הכרזתה ‏כמבצעית בחודשים הקרובים, כך הותר היום (רביעי) לפרסום.



הצלחת הניסוי נחשבת במשרד הביטחון לשלב משמעותי ביותר שמקדם את מערכת ההגנה על העורף בעימות הבא. בניסוי שבוצע בהובלת חברת רפאל בשדה ניסויים במרכז הארץ, נבחנו בין היתר היכולות והביצועים של כלל מערכת "שרביט קסמים", אשר נחשבת לחדשנית ומהפכנית ‏במשפחת מערכות היירוט בעולם.



מערכת זו, אשר תהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית, תאפשר כבר בעתיד ‏הקרוב יחד עם המרכיבים הקיימים של מערך ההגנה של ישראל מפני טילים, להתמודד ביעילות רבה יותר עם ‏איומים על מדינת ישראל.  במשרד הביטחון תארו את סדרת הניסויים: "בניסוי האחרון לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה מכ"מ ה- ‏MMR‏, והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ‏חישב תוכנית ההגנה נגדה מיירט "שרביט קסמים" שוגר בהצלחה, ביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה ‏כמתוכנן".



על דבר הצלחת הניסויים והכניסה המבצעית של המערכת, בישר הבוקר שר הביטחון, משה בוגי יעלון, שאמר כי: "סיימנו בהצלחה סדרה של ניסויים במערכת שרביט קסמים ואנחנו נצטייד בה בשנה הבאה. יעלון הוסיף והדגיש כי "התחנה הזאת של הניסויים הייתה מאוד חשובה. כמו כן, מרכיבים נוספים של חץ 2 שכבר מבצעי וחץ 3 שעדיין נמצא בפיתוח יכנסו למשוואת ההגנה על שמי ישראל".



המערכת נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני ובדגש על ‏איומים מדויקים, וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ" ובכך לאפשר את עיבוי מערך ההגנה על מדינת ‏ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל ‏להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה. ‏