שר הביטחון, משה בוגי יעלון, התייחס הבוקר (רביעי) למצב הביטחוני הכולל במזרח התיכון ואמר כי איראן ממשיכה בניסיונות לחמש את ארגוני הטרור אולם היא סופגת לא מעט כישלונות בתחום הזה באחרונה.

"הניסיון האיראני לפתח חזית טרור בסוריה לא צלח", אמר השר יעלון בשיחה עם כתבים, "היה ניסיון איראני להדוף את המורדים ברמת הגולן וזה נהדף, וכעת רואים את המורדים חוזרים לכבוש בסוריה. האזור הזה חשוב לאיראנים כדי להגן על דמשק וגם כדי להיות קרובים לגבול שלנו. בסך הכול הם לא מאתגרים אותנו והקווים האדומים שלנו מאוד ברורים".

על ההסכם המתגבש בין טהרן ושש המעצמות בשוויץ, אמר השר יעלון כי הוא מאמין שהמניע להסכמות הוא כלכלי: "הלחץ הכלכלי הוא שהביא את חמינאי למשא ומתן. הלחץ הזה, על אף הסדר הביניים, לא פתר את הבעיות הכלכליות ולכן איראן עם אינטרס להביא להסכם קבע כדי לשחרר את הלחץ. אני לא יודע איך יגמר ההסכם, אך אני מעריך שלא יהיה פיצוץ בשיחות".

יעלון חזר והדגיש כי מבחינת ישראל עדיף שלא יהיה הסכם כלל מההסכם שהולך ונרקם בלוזאן. השר מגלה כי הפערים שנותרו בין הקואליציה לבין האיראנים מקורם בדרישת איראן להמשך פיתוח ומחקר, בסוגייה של האם וכמה הם יוכלו להמשיך ולפתח צנטריפוגות, מה יהיה המלאי שיהיה מותר להם להחזיק, האם האתר בקום יישאר פעיל מבחינת העשרה ואיזה מנגנון פיקוח יעמוד על פעילותם של האיראנים בעתיד. השר מדגיש כי לפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאיראן יש גרעין במימדים צבאיים ולא אזרחים. "בפרצ'ין למשל כן נעשו ניסויים לא למטרות צבאיות, ויש כמובן את שאלת הסרת הסנקציות", אמר השר. "המצב הוא שאיראן יכולה להגיע לפצצה גרעינית בתוך שנה ולהערכתנו אפילו פחות מכך".

בצפון חיזבאללה לא רוצה הסלמה, בדרום חמאס חופר מנהרות
השר התייחס לגזרה הצפונית ולא הכחיש את הערכת פיקוד העורף שפורסמה ביממה האחרונה באשר לאיום מצפון, לפיו בעימות הבא החיזבאללה יעמוד מול ישראל עם עשרות אלפי טילים בידיו, עד כדי ירי של למעלה מאלף רקטות ביממה אחת.

למרות הכל אמר השר כי "פני החיזבאללה לא להסלמה. בכל מצב של עימות אנחנו נאלץ להתמודד עם איום רקטי רב, הרבה יותר מאתגר. על הגזרה הדרומית אמר שר הביטחון כי "הנחת העבודה שלנו היא שחמאס חופר מנהרות. אנחנו לא רואים משהו שעובר לצד שלנו ואנחנו כן משקיעים ברמה הטכנולוגית לגילוי האפשרות שמשהו יצא בשטחנו מהאדמה בדומה לצוק איתן".

יעלון הוסיף כי ברור ברצועת עזה מי השחקנים הפעילים. "החמאס לא בשלטון אבל הוא כן השולט והוא מקפיד על הפסקת האש אבל במקביל הוא מנסה להתחמש אבל מתקשה מאוד". שר הביטחון הסביר כי נוכח שינויי הסביבה ובכללם סגירת הגבולות והמעברים כולל ציר "קלוז סי" מונע ממנו להתחמש בנשק איכותי, מה שמביא את הארגון לייצור עצמי אבל לא מספיק איכותי. "הם עושים הרבה ניסויים עם תרכובות שונות, והם מנסים לחדש פעילות בתחום המנהרות ואנחנו לא עוצמים עיניים", הבטיח יעלון.