חייל ישראלי נדקר בראשו סמוך למחסום אורנית. קבוצה של פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים, ניסו לעבור את הגדר סמוך לראש העין. מספר חיילים ניסו למנוע זאת מהם והחל עימות בין הצדדים. אחד מהפלסטינים התנפל על אחד החיילים, דקר אותו בראשו וברגלו, ופצע אותו באורח קל. החייל שנדקר, מפקד הכח, הוא זה שהשתלט על הדוקר. הדוקר נעצר כמו גם השוהים הבלתי חוקיים. החייל פונה לבית החולים בלינסון בפ"ת.




הסכין בה השתמש הדוקר. צילום: דובר צה"ל



מצה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, עצר כוח צה"ל שישה פלסטינים אשר חצו את הגדר סמוך למחסום חוצה שומרון. אחד החיילים נדקר קלות ע"י פלס' בראשו ובכתפו. לאחר הדקירה הנ"ל נטרל את הדוקר. החייל פונה באורח קל לביה"ח. הפלס' וביניהם הדוקר הועברו לחקירת כוחות הביטחון".



לפני כחודש, סוכל ניסיון פיגוע כנגד לוחמי מג"ב באזור ג'נין. ערנותם של לוחמי מג"ב מיחידת הליוויים שהיו באימון ירי במטווח סמוך לג'נין הוביל ככל הנראה לסיכול פיגוע דקירה במהלכו נעצר צעיר ובחיפוש על גופו נמצאה סכין.



בשעות הערב הבחינו הלוחמים בצעיר המתקרב לעבר עמדת האבטחה של הכח, מה שעורר את חשדם. הלוחמים הורו לו לעצור והחלו בביצוע נוהל מעצר חשוד כשהם בודקים האם הוא נושא על גופו מטען חבלה או נשק.
 
בשלב מסויים, כשהתקרב לעברם והחל לפשפש בכיסיו, זינקו עליו הלוחמים וביצעו את מעצרו תוך שהם מבצעים חיפוש מדוקדק על גופו. אחד הלוחמים זיהה על גופו סכין חבויה והוא נטרל את החשוד, שבחקירתו סיפר כי הגיע למקום כדי לדקור חייל או לוחם מג"ב.