"התחושות מאד קשות, זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר", אמר מאיר, בן דודו של הישראלי בן ה-22 מבאר שבע שנעדר, לאחר שחברו דיווח כי השניים נתקעו בגלל תקר בכלי הרכב שלהם, באזור שבין קרית ארבע לכפר בית ענון, אז יצא הנעדר לחפש כלי עבודה לטיפול בפנצ'ר, ומאז נעלמו עקבותיו.


"אני מבקש מכל עם ישראל, אנחנו לפני חג הפסח החירות, ואנחנו רוצים לראות אותו שיחזור בריא ושלם. אני מבקש מכל עם ישראל להרבות בתפילות", אמר קרוב המשפחה.
 
"הבנתי שהוא יצא לעבודה ואחר כך אמר שהוא הלך להתפלל במערת המכפלה", סיפר בן הדוד של הנעדר, שהחיפושים אחריו נמשכים באזורים נרחבים.

החבר, שנמצא בחקירת שב"כ, סיפר כי השניים היו בחברון, ככל הנראה על מנת להתפלל במערת המכפלה, ובדרך חזרה משם הם נתקעו באזור העוין. החבר נמצא כעת בחקירת משטרה ובמקום דווח כי גלגל רזרבי נמצא ליד המכונית וכי הנעדר השאיר את הטלפון הנייד שלו ברכב, מה שמעלה כמה סימני שאלה.
 
כוחות גדולים של צבא נכנסו לתוך הכפרים ומבצעים סריקות בתוך הבתים באזור. גורם ביטחוני אמר כי "יש חשש כבד לחייו" של הצעיר והדגיש כי הכפר ענון הוא כפר עויין מאוד ונחשב למעוז של החמאס. הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט ומ' פקמ"ז, אלוף רוני נומה קיימו הערכת מצב מיוחדת בעקבות האירוע.

בני המשפחה סיפרו כי הצעיר יצא בבוקר לעבודה חדשה, לטענתם בארגון קק"ל (קרן קיימת לישראל), ורק לפני חודש הם חגגו את בר המצווה של אחיו הקטן. הנעדר היה בעברו לוחם מג"ב ששירת באזור שבו נעלמו עקבותיו. בתוך כך, בני משפחה רבים זרמו לבית המשפחה ברחוב שריג בבאר שבע.