דיווח בבריטניה מאמת את החששות בישראל.



איראן שלחה לחמאס סיוע בגובה של עשרות מיליוני דולרים על מנת לעזור לארגון לשקם את רשת המנהרות שלו בעזה, שהושמדה על ידי ישראל במהלך הקיץ האחרון, כך אמרו מקורות מודיעינים לעיתון "הסאנדיי טלגרף".

בדיווח נאמר כי איראן מממנת אספקת טילים חדשה על מנת לחדש את המלאי, אשר הופצץ על ידי ישראל וחלקו הגדול שימש את המחבלים במהלך מבצע צוק איתן. חידוש המלאי והאספקה מהווה איתות לכך שהברית בין השתיים, אשר הושעתה בזמן האחרון בגלל המצב בסוריה, קורמות שוב עור וגידים. המלחמה בסוריה, בה נלחמים הסונים (חמאס) מול בעלי בריתו של הנשיא אסד ואיראן, גרמה למתיחות בין הצדדים, אך כעת המצב השתנה לאחר שאיראן השיעית הבינה כי חמאס הוא הפיתרון האידיאלי מבחינתה למלחמה מול ישראל.

בבריטניה מעריכים כי דווקא מדינות ערב המתונות שלחו את חמאס לידיהם של האיראנים, שכן גם ערב הסעודית וגם מצרים התנערו מהארגון ואף הכריזו מלחמה בו, בעוד שהאיראנים חיפשו בעלי ברית, מה שהשאיר לארגון הטרור בשטחים מעט מאוד אופציות.

הסיכויים כי האיראנים יחשפו את הקשר בפומבי קלושים, שכן המצב העדין שלה בעולם, בו היא מעורבת במספר חזיתות (עיראק, סוריה ותימן), בצל שיחות הגרעין, עשויות לגרום לבעיה קשה עבורה בסופו של דבר.