תמונות ראשונות של הנגמ"ש בו נהרגו שבעת לוחמי חטיבת גולני בשכונת סג'עייה במהלך מבצע צוק איתן נחשפו אמש (שלישי) בערוץ 2. בתמונות ניתן לראות את המציאות הקשה אליה נקלעו הלוחמים במה שנחשב לאחת התקריות הקשות ביותר שידעו חיילי צה"ל במהלך המבצע בעזה.
 
הנגמ"ש, כפי שמופיע בתמונות שפורסמו אמש, צולם לאחר שחולץ מהשכונה העזתית ולא בזירה בה נפגע. עם זאת, ניתן לראות כי הוא ספג פגיעות קשות ממקום גבוה, ולא מהצד. דבר זה מעיד על כך שגם אילו היה הנגמ"ש ממוגן, הדבר לא היה בהכרח מסייע להציל את חייהם של הלוחמים.
 
בערוץ 10 פורסמו שלשום פרטים מן התחקיר המבצעי של האירוע, ובו נטען כי חלקי גופתו של אורון שאול ז"ל, שנהרג באירוע, נאספו מתוך הנגמ"ש. כמו כן נטען כי במהלך האירוע הופעל נוהל חניבעל.
 

אחיו של אורון, אבירם, זעם על פרסום הפרטים וטען כי בידי המשפחה נמצא התחקיר הצה"לי של התקרית, וכי פרסום הפרטים הללו לא נכונים. אבירם גם דרש מערוץ 10 להתנצל בפני המשפחה: "מדובר בדיווח רצוף שקרים, אי דיוקים וחסר כל יסוד של אמת", כתב האח בעמוד הפייסבוק שהוקם לזכרו של אורון ז"ל. "בכתבה נאמר שחלקי גופתו של אורון נלקחו מתוך הנגמ"ש, אלא שבתחקיר של צה"ל נאמר כי הדי.אן.איי של אורון לא זוהה כלל בנגמ"ש", הוא מגלה.  אבירם הוסיף כי "הפרסום השגוי פוגע פגיעה  קשה בראש ובראשונה באורון, בהוריי ובכל בני משפחתי".
 
דובר צה"ל פירסם הבהרה בעקבות הפרסום ובו נאמר כי באירוע בסג'עייה לא הופעל נוהל חניבעל: כמה שעות אחר כך פרסם דובר צה"ל כי "צה"ל קיים תחקירים מבצעיים מעמיקים לאירוע, לרבות תחקור החיילים והמפקדים המעורבים. מסקנות התחקיר המסכם הועברו לידי משפחתו של אורון שאול ז"ל".
 
אתמול פורסמה ב"מעריב אונליין" עדותם של שני מפקדי הנגמ"שים שנקלעו לאירוע. מפקד הנגמ"ש שנפגע מהטיל, סגן אוהד רויסבלט, סיפר על רגעי הדרמה והייאוש: ‏‏"אף אחד לא דיבר. לא היה כלום. רק  הנגמ"ש עולה באש. אתה ממש קרוב לאש, וקר. זו הרגשה ‏נוראית. הוצאתי את הנשק היחידי שהיה לי - רימון היד, הצמדתי אותו אלי, ופשוט אמרתי לעצמי 'אני ‏לא יוצא מפה חי'".
 
צמוד לנגמ"ש של רויסבלט, בזמן פגיעת הטיל, עמד נגמ"ש נוסף של המחלקה, ‏בפיקודו של סגן גיא גרוסמן, סגן מפקד הפלוגה הטרי. "ראיתי את הטיל פוגע בנגמ"ש, והנגמ"ש עולה ‏באש", סיפר גרוסמן לראשונה את חוויותיו מהלילה. "שיערתי שכולם מתים. אני מדווח שיש לנו נגמ"ש ‏אחד עולה באש, וצוות שלם של 'הרדופים' (חיילים הרוגים) בפנים. תפסתי את הקסדה מהר, ‏שמתי אותה עלי, וצעקתי לנהג שלי שיסע קדימה, כדי שלא נקבל אנחנו את הטיל הבא".‏