תומר לן, חייל גדוד תבור של פיקוד העורף, שירה במחבל שפצע את חברו באורח קשה ואותו עצמו באורח קל, שחזר היום (רביעי) את רגעי הגבורה, בשיחה מחוץ לבית החולים. "היום בשעות הבוקר, בזמן המשימה, הייתי מחוץ לרכב, ניגש אלינו פלסטיני, עבר לידינו, לא נראה חשוד. הוא המשיך בערך 100 מטרים ואז נעלם. לאחר כמה שניות הוא עשה פרסה, חזר לכיווני, היה ללא שום דבר בידיים. כמה מטרים ספורים ממני הוא התחיל בריצה אליי ובצעקות, שלף סכין ודקר אותי פעמיים בגב".



תומר המשיך לספר על רגעי האימה: "בזמן הדקירות נפלתי לאבנים, לשול הדרך, הוא נכנס לתוך הרכב, עם שני חברים שלי והתחיל לדקור גם אותם. אני, בזמן שהייתי על הרצפה, קמתי, כיוונתי אליו את הנשק, יריתי והרגתי אותו. אחד החברים שלי יצא ספוג מדם מהרכב, דיבר איתי, אמר שהוא בסדר, קצת בכה, ראיתי כמה פציעות שלו, אחת בצוואר ואחת ביד, עזרתי לו וסיפקתי לו טיפול ראשוני. עצרתי את הדימום מהצוואר והזעקנו כוחות של מד"א וצבא".



כזכור, שני חיילי צה"ל נדקרו היום בשומרון, סמוך לצומת מעלה לבונה. מצבו של אחד הפצועים קשה, לאחר שנדקר בצווארו. מצבו של הפצוע השני קל. הפצועים הועברו לבית החולים שערי צדק בירושלים.



השניים הם לוחמים בגדוד תבור של פיקוד העורף, שמבצעים תעסוקה מבצעית בחבל בנימין בשלושת החודשים האחרונים. הם נסעו באמבולנס צבאי שהוסב לטובת תגבור אבטחת צירים סמוך לשילה. 
למקום הגיעו מספר פלסטינים, אחד מהם מחבל כבן עשרים, ללא רקע ביטחוני, ששלף לפתע סכין, דקר חובש ופצע אותו קל. לאחר מכן המחבל פנה לעבר לוחם נוסף המשמש כפארמדיק בכוח ודקר אותו ליד הצוואר. הפראמדיק נפצע באורח קשה. החובש שנפצע קל שלף נשק וירה במחבל. לאחר מספר דקות המחבל מת מפצעיו.