אירוע קשה שבמרכזו נורה למוות כלב על ידי חייל צה״ל התרחש ביום שבת האחרון במשתלה שנקראת, למרבה האירוניה, ״משתלת השלום״ שנמצאת בצומת אלקנה בשומרון.



מהפרטים שהתבררו עד כה עולה כי בשעות הצהריים נכנס חייל למתחם המשתלה שעל גופו ישנו רובה אם 16. לדברי בנו של בעל המשתלה, החייל הבחין בשלב מסוים בכלב המשפחה שהיה קשור לעץ. לדבריו הוא הזהיר את החייל "שלא יתקרב לכלב כי הוא אינו מכיר אותו". למרות זאת התקרב החייל לכלב לטענתו והחל להתגרות בו. בשלב מסוים נבח הכלב על החייל והוא "שלף את הרובה שלו במצב אוטומטי וירה בכלב עשרה כדורים". לאחר מכן, טען הבן, החייל אף השליך לעבר הכלב רימון הלם. כשניסו בעל המשתלה ובנו להתעמת עם החייל, הוא איים עליהם לטענתם עם הרובה, ואף ירה כמה כדורים באוויר.

לדבריהם, חיילי סיור שהיו באזור שמעו את היריות והגיעו למקום, אולם החייל היורה לא נעצר והוא עזב את המקום. "הוא רצח את הכלב שלנו בדם קר", אמר הבן והוסיף, "אני בכלל לא מסוגל לעכל את מה שקרה פה".
 
הבן ואביו הגישו תלונה במשטרה נגד החייל ובמקביל, פנו לעמותת תנו לחיות לחיות, שהתלוננה במצ"ח נגד החייל. מנכ״לית רעמותה יעיל ארקין דרשה להדיח את החייל מתפקידו ולהעמידו לדין: "אנו רואים את המקרה בחומרה רבה", אמרה ארקין והוסיפה כי "כעמותה שתפקידה לשמש פה לבעלי החיים, שאינם יכולים לייצג את עצמם, אנו נעשה ככל שניתן כדי לדאוג שהחייל ייעצר ושהחקירה תמוצה עד תומה, עד שרוצחו של הכלב יבוא על עונשו". בעקבות התלונה פתחה מצ"ח בחקירה.
 

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "ביום שבת זוהו שלושה שוהים בלתי־חוקיים חוצים את הגדר באזור עזון עתמה, מדרום־מזרח לקלקיליה. כוח שהגיע לנקודה הותקף במכוון על ידי כלב שהיה בחזקת שני ערבים־ישראלים שתצפתו במקום כת לסייע לשב״חים הנ״ל. משחש הכנה לחייו, פתח החייל בירי לאוויר במטרה להרתיע את הכלב. משלא עצר הכח פתח לעברו באש והוא מת. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח".