הותר לפרסום כי נחשפה חוליה צבאית של ארגון החמאס, שחבריה תכננו לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות צבא  באזור אבו דיס, במהלך חג הפורים האחרון. 

החוליה נחשפה בשבועות האחרונים, במסגרת פעילות של השב"כ, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל. בימים הקרובים יוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חברי החוליה. 
על פי השב"כ רכשו חברי החוליה רכב שנועד לשימוש בפיגוע המתוכנן. על פי החשד, ביצעו חברי החוליה אימוני ירי ואספו מידע על היעד לפיגוע. אולם בטרם הצליחו לבצע את הפיגוע, נעצרו חברי החוליה והוסגרו אמצעי לחימה שהיו אמורים לשמש אותם.
בין חברי החוליה שנעצרו בחודש שעבר, מען נור אלדין אחמד שאער (26) שעמד בראש החוליה ועבד בקפיטריה באוניברסיטת אבו דיס. מען הוא פעיל חמאס, ואסיר לשעבר שריצה תקופת מאסר של שנתיים בגין מעורבותו בביצוע פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל. חשוד נוסף שנעצר, דאוד רג'א דאוד עדואן (33) תושב עזריה, המוכר כפעיל חמאס ואסיר לשעבר.

בחקירתם של החשודים עלה כי את תכנון הפיגוע יזם ראש החוליה במהלך החודשים האחרונים. תחילה תכנן מען לבצע את הפיגוע בירושלים ולאחר שגייס למשימה את דאוד, הוחלט לשנות את היעד לכניסה לעיר. בשל החשש להתקל בקשיים בביצוע הפיגוע בתוך ירושלים, המליץ דאוד לבצעו במחסום "הקיוסק" בכניסה לעיר. במסגרת התכנית התכוון מען לגייס פעיל נוסף, אשר ישמש כנהג שיסייע בביצוע הפיגוע ויאפשר בריחה מהזירה.
עוד עלה בחקירה כי חברי החוליה, שהיו בשלבים מתקדמים במיוחד לקראת מימוש הפיגוע, נערכו באמצעות ביצוע אימון ירי באמל"ח שהיה ברשותם, מסוג קלצ'ניקוב ואקדח 9 מ"מ.

במסגרת ההכנות רכשו חברי החוליה רכב מסוג יונדאי אלנטרה. באמצעות רכב זה אספו החשודים מידע מודיעיני על ציר הנסיעה, מיקום כוחות הצבא ומתווה המעבר במחסום "הקיוסק". עוד עלה מהחקירה כי לצורך טשטוש ראיות, תתכננו החשודים להצית את הרכב בוואדי הסמוך לעזריה, לאחר ביצוע הפיגוע.

כזכור, בחודש שעבר נחשפה חוליית חמאס צבאית מקלקיליה, אשר תכננה להוציא אל הפועל פיגועים בשטחי ישראל.  במהלך החקירה נתפסו עשרות ק"ג של גופרית ו-25 גרם של "כספית רועמת", המשמשים לייצור מטעני חבלה.

בחקירתם בשב"כ, הודו חברי החוליה, כי גויסו לפעילות צבאית של החמאס בעת ששהו בירדן. בגיוסם הייתה מעורבת מפקדת החמאס בירדן, ולאחר שעברו אימונים צבאיים ברצועת עזה, נשלחו לשטחי השומרון, לשם הנעת פעילות צבאית וגיוס נוספים.

עוד עלה בחקירה, כי הפעילים עשו שימוש בדירה במרכז שכם, בה הקימו מעבדת חבלה, אשר כללה חומרי גלם ואמצעים לייצור חומר נפץ. כאמור, חלק מהחומרים, שאמורים היו לשמש לייצור מטענים לשם הוצאת פיגועים כנגד מטרות ישראליות, הוסגרו.